Inlägg från: Halcyon01 |Visa alla inlägg
  • Halcyon01

De som inte svarar på "dolt nummer"

Det beror på, om någon ringer på min vanliga hemtelefon så svarar jag, ingen telefonsvarare.

Just på min mobil så skulle jag i första hand inte svara eftersom om "dolt nummer" och viktigt så kan man lämna ett röstmeddelande, annars vill jag undvika de som har "dolt"
    av andra anledningar.

• Halcyon01
    Jat skrev 2010-12-19 17:34:47 följande:
    jag svarade aldrig på dolt nr förr, innan jag fick barn. antagligen föratt jag inte orkade prata när ja inte visste vem det var.

idag svarar jag alltid när det är dolt nr.

tycker det är oansvarigt att inte göra det, det kan vara något viktigt, som sjukhus, dagis eller dylikt.
    är det någon jag inte vill prata med säger jag helt ärligt att jag inte har tid att prata just nu, upptagen mm...
    det är väl inte så svårt? tar några sekunder av mitt liv att svara i telefon......
    Men hur roligt är det när man svarar och någon lägger på luren eller inte ens själv svarar, utan bara tyst i luren medan man säger "hallå, hallå någon där"? Blah.
  • Halcyon01
    älskarlivet81 skrev 2010-12-19 21:02:21 följande:
    Men ni som säger att man ska lämna meddelande om man ringer från dolt nummer, har ni då en telesvarare där ni själv pratat in så den inte är automatisk? Jag som jobbar i skolan pratar aldrig in på en telefonsvarare där inte mottagaren själv pratat in svarsmeddelande. Hur ska jag veta att ni 1. lyssnar av svararen, 2. att mottagaren är rätt?
    Man får ett sms när man har fått ett röstmeddelande. Jag har inte pratat in på min (den här gången) men även när jag hade så var det bara "jag kan inte svara nu, lämna ett meddelande, tack". Jag kan inte riktigt hålla på och lämna ut namn, personnumer etc.
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"