mer grubbel skrev 2010-12-19 12:24:21 följande:
Men om man söker jobb svarar man väl, skulle jag göra iaf. Jag har jobb och skiter i att svara när jag känner för det

Japp, men jag får även ofta samtal om jobb jag inte sökt och oftast är de jobben väldigt intressanta jobb, som man av olika anledning inte annonserat ut. Svarar man inte när man sökt ett jobb, då får det nog klassas som genuint korkat.

t0va skrev 2010-12-19 12:32:17 följande:
Precis men då får man ju skylla sig själv om man är i den situationen, fast samtidigt så kan man ju sitta på toa när det ringer också så det kan vara svårt att veta varför person X inte svarar. Många talar in meddelande nuförtiden, förutom vissa av våra handläggare. *mutter*
Absolut, men vissa vill ju inte heller prata in på svararen då många har jobbmobiler osv., eller att de bara vill prata direkt med personen. Det kan ju vara väldigt finkänsligt det där. Då ringer de ju dock oftast igen lite senare, så just toabesöket brukar ju kunna "reperareras", men däremot inte policyn att inte svara när det är dolt nummer.
Självklart pratar jag för övrigt bara om dem som väljer att inte svara "för att de inte vill det", absolut inte de som skaffat dolt nummer av säkerhetsskäl etc. Men det var nog underförstått, hoppas jag.