Inlägg från: Anonym (Politiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Politiker)

De som inte svarar på "dolt nummer"

MammaG skrev 2010-12-19 17:38:29 följande:
    Jag säger som en tidgare skribent; det var ju bra att du fick sagt att du är en aktiv kvinna, det gäller säkert i mycket högre utsträckning för dig än för alla andra arbetande småbarnsföräldrar Obestämd

Man kan väl vända på steken och fråga varför man ringer från skyddat nummer? Jag svara aldrig på skyddade nummer när jag är hemma, för att antingen är det en försäljare (hatar packet), eller så är det jobbrelaterat, och de ska bara lämna mig ifred utanför kontorstid. När privatpersoner har skyddat nummer får jag en känsla av att de försöker göra sig märkvärdiga baserat på ingenting.
    Jag sitter på ett gäng hyfsat tunga politiska uppdrag och med ett ovanligt namn finns det en del riskpuckon som ämnar ringa för att berätta hur vi ska sköta våra politiska åtaganden. Därför har jag numera hemligt nummer. 

Jag är överlag ganska fascinerad över denna aversion gentemot dolda nummer. Det finns en mängd anledningar till att man har ett sådant. Flera av mina nära vänner har jobb av den typen att de inte önskar att kreti och pleti får tag på deras nummer.
  • Anonym (Politiker)
    Anonym (svarar inte) skrev 2010-12-19 20:57:04 följande:
    Dom behöver inte avslöja vad det gäller, om någon ber mig ringa upp så gör jag såklart det!
    Lämna meddelande kan man göra utan att bryta sekretessen.
    Vissa myndigheter lämnar inte ut sina direktnummer heller. Det kan bli ett väldigt meck att söka på någon som kanske sitter i möten, går på semester eller jobbar deltid. 
  • Anonym (Politiker)
    Anonym (Varför ha dolt ?) skrev 2010-12-19 23:17:15 följande:

Jag är en av de som inte svarar på dolt nr. Anledningen är främst att det stör mig att folk har dolt nummer !  Vill de inte att jag ska se vem som ringer, skiter jag helt enkelt i att svara.......

Kan bara tala om att telefonförsäljare numera enligt lag inte får ringa från "skyddat" nummer.

Återigen, många människor jobbar inom yrken där de heller inte kan skylta med sina privata nummer. Andra människor sitter på förtroendeuppdrag genom vilka man heller inte kan skylta med privata nummer. Vad i detta stör dig?
  • Anonym (Politiker)
    Anonym (Varför ha dolt ?) skrev 2010-12-19 23:24:08 följande:
    Folk får ha dolda nummer bäst de vill ! Jag säger bara att JAG inte svarar på MIN telefon när det är dolt nummer !
    Vilka yrken eller förtroendeuppdrag syftar du på som är så hemliga ??
    I tråden har bland annat människor som arbetar inom kriminalvården svarat att de har hemliga nummer på grund av arbetet. Själv sitter jag på en del hyfsat tunga politiska uppdrag som gör att också jag skaffat hemligt nummer för att undvika samtal hem.
  • Anonym (Politiker)
    mamita64 skrev 2010-12-19 23:32:07 följande:
    Men de allra flesta behöver inte ha dolt, eller kan välja att ha dolt vid vissa tillfällen.
    Jag hade själv dolt under många år, det fanns en anledning, men fick ju ta att inte alla svarade.
    Då får man väl ringa från mobil med kontantkort då om man inte får tag i någon
    Eller så kan folk helt enkelt lägga av med oskicket att inte svara!

(Och ja, jag förstår att människor har anledningar till att inte svara, men den stora massan lär inte vara traumatiserade).

• Anonym (Politiker)
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2010-12-20 00:32:32 följande:
    Till anonym(politiker)

Du skriver att du sitter på en hel del tunga politiska uppdrag och kallar vanliga hederliga människor för riskpuckon???

Vad är du för en politiker egentligen? Om du sitter på sådana uppdrag har du då ingen empati för oss vanliga människor som kanske har ett annat "tänkande" om saker o ting ? Är det så man kallar oss inom politiken vi som kanske rentav har röstat på er?

Så besviken jag blev på ditt uttalande!
    Med rikspuckon syftar jag inte till vanliga människor som mailar eller kommer fram med förslag, idéer och klagomål. Jag syftar till personer som ringer klockan tio en söndagskväll och vrålar nåt om rondeller. Jag syftar också till galningen som terroriserar kommunens politiker genom att ringa och skrika att vi ska dö hela bunten.

Det är ytterst sällan vanliga väljare ringer hem och stör på hemmaplan. Vanliga väljare förstår att det finns lämpligare sätt att kontakta politiker.
  • Anonym (Politiker)
    Anonym skrev 2010-12-21 12:33:59 följande:
    Får jag fråga, har sagt det förut till den högt uppsatta politikern.

Vad är det med ditt förhållningssätt som är bättre? Jag kan inte annat än småle till den här diskussionen,

folk blir irriterade på att andra lägger sig i vad JAG väljer att göra med min telefon.

jag prioriterar min tid, jag prioriterar mina samtal.

ringer det i telefonen och jag pratar med någon framför mig så svarar jag inte, då är jag upptagen, om det inte är ett samtal jag väntar.

ringer ett skyddat nummer och jag har tid, så svarar jag. är det en växel så lägger jag på, för att det är ALLTID försäljare, om jag inte väntar ett samtal från ett företag.

svarar jag inte och det är ett synligt nummer så ringer jag upp, eller skickar ett sms att jag återkommer.

är det skyddat nummer och du vill få tag på mig ring 2 ggr inom loppet av någon minut så svarar jag. gör jag det inte så sitter jag förmodligen i möte eller i bilen. skicka ett sms och jag återkommer.

tycker du att mitt förhållningssätt till telefonen är konstigt?

telefonen styr inte mitt liv. jag är alltid uppkopplad, alltid tillgänglig, jag har ett stressigt liv, för att ta kontrol över mitt liv så väljer jag bort telefonen i olika situationer.

du kanske skulle prova det med, så kanske du inte skulle bli så uppjagad över något så banalt.
    Jag förstår inte varför du envisas med att kalla mig högt uppsatt politiker. Nåväl, jag har aldrig påtalat att mitt synsätt är bättre. Däremot har jag förklarat varför människor har dolt nummer.
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"