Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

skulle du tillåta detta?

din 4åring vill gå en promenad ute, på 1 km mitt i vintern utan ytterkläder. alltså bara vanlig innetröja och innebyxor.

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:32
    temperatuern är minus tio grader celcius.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:59
    förklaringen till denna omröstning är att jag undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 07:03
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 11:21
    eftersom folk har frågat: mössa och vantar räknas som ytterkläder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du tillåta detta?
  • puss
    Dr Mupp skrev 2010-12-18 16:54:25 följande:
    Visst, han lär be om ytterkläderna när han upptäcker att det är kallt.
    det ingår inte i frågan. alternativet är att han får gå en km utan ytterkläder punkt. inte jacka på efter fem minuter, utan hela vägen utan ytterkläder.
    up yours
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 17:14:05 följande:
    Min liv är fyllt av etiska dilemman, etik och moralfrågor är något som verkligen intresserar mig.

Men ärligt talat!
    Inte ens jag skulle se på den här som en etiskt fråga!!

Att bråka om kläder känns bara så onödigt att jag inte ser någon anledning att göra det, mellan de trevliga stunderna och alla riktiga problem finns inte någon tid eller lust kvar att tjaffsa om ovesäntligheter.

underrubriken lockar.
    up yours
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 17:23:43 följande:
    du undrar om vi skulle tvinga barnet att fullfölja hela sträckan utan ytterkläder?
    om barnet vill gå en km i tio minus uten ytterkläder, får den det?
    up yours
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 17:02:59 följande:
    Missförstod du den andra tråden med vilje? Tror inte det var någon som sa att det var så man skulle göra. Man tar med ytterkläderna naturligtvis, och vill ungen ha dom (vilket de förmodligen gör ganska snart) så åker de ju på illa kvickt. Gör de inte det så fryser de antingen inte, eller så har man bråkat för mycket redan från början och sitter nu fast i en total maktkamp.
    i den andra tråden förekom inga ytterkläder. alls.
    up yours
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 17:42:55 följande:
    Skulle du tvinga ett barn att ta på sig mera kläder även om h*n inte fryser?
    nej, det var en konstig fråga. trpr du det är vanligt att folk gör så?
    up yours
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 17:44:20 följande:
    Det gjorde det i de inlägg jag läste, dvs 36-37 sidor. Sen att du vägrade lyssna på vad någon sa som inte höll med, och istället drog till med spydigheter, det är ju en annan femma.
    skulle du tillåta det?
    up yours
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 17:44:20 följande:
    Det gjorde det i de inlägg jag läste, dvs 36-37 sidor. Sen att du vägrade lyssna på vad någon sa som inte höll med, och istället drog till med spydigheter, det är ju en annan femma.
    om du menar den andra tråden gick barnet hela vägen utan ytterkläder.
    är det ok för dig?
    up yours
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 17:46:40 följande:
    jag vet inte (men jag misstänker att det inte är helt ovanligt att barn tvingas ta på sig kläder för att föräldrarna tror att barnet kommer att frysa om de inte gör det)

för att svara på din fråga: om barnet är tillräckligt klädd (dvs inte fryser) spelar det ingen roll om h*n har yttrerkläder eller inte. 
    ok tack.
    anser du att det kan vara nåt fel på ett barn som inte fryser i endast innekläder, när den vistas utomhus i tio minusgrader?
    up yours
  • puss
    Mrs Statham skrev 2010-12-18 17:55:57 följande:
    Du har då aldrig sett en joggare som är ute och springer påvintern?
    Man kan faktiskt hålla sig varm utan tjocka vinterkläder när det är -10 ute
    detta gäller ytterkläder öht.
    up yours
Svar på tråden skulle du tillåta detta?