• Anonym

Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?

Haha, snippa

Ja, jag märker lite skillnad. Jag var väldigt trång innan (ibland så att det gjorde ont när jag hade sex) och nu är jag inte lika trång, men jag skulle inte säga att jag är slapp.

Hur kan man förresten bli trängre efter en förlossning?

• Anonym

Tyvärr mkt slapp. Var trång innan, nu helt fördtörd.

• Anonym

Har fått för mig att de sydde ihop mig himla bra... Men det var visst fler som blivit trängre..? Har ni oxå blivit sydda..? Eller kan man bli det ändå? 

• Anonym
    Teskedsmamman skrev 2010-12-18 21:52:36 följande:
    Fladderfitta blir man om man slarvar med sina knipövningar

Men näe, jag har jobbat bra med knipet till makens stora nöje
    snacka om myt!

Jag tror att jag borde struntat i det där. Nu är jag för tight! hade jag skitit i knipövningarna så hade jag kanske varit normal. Hellre för slapp än för tight!

Dessutom fick man ingen som helst information om man ändå skulle knipa fast än man var sydd, ingen verkade ha koll heller. Riktigt illa!
  • Anonym

Nej, motsatsen till slapp. Numera är jag nästan som en oskuld. Man kan ju undra hur det gick till... men ingen som klagarDrömmer

• Anonym
    Anonym (S) skrev 2010-12-19 09:27:59 följande:
    Nix, gjort min knipläxa
    Men sluta att spä på något som inte är sant! Finns inget som säger att de som är slappa skulle ha struntat i sina knipövningar!

Själv är jag för trång, men det kan väl lika gärna ha att göra med att man inte blir lika våt som man blev tidigare. Kanske även har med åldern att göra och inte alls att man fött barn. Vem vet!?
  • Anonym
    Anonym (Tightare) skrev 2010-12-19 13:16:47 följande:
    För min del har det knappast med åldern att göra, jag är 24 och var 22 när jag fick första. Kan tillägga att jag har gjort typ 5 knipövningar sen jag blev gravid för 3 år sen..
    Då spelar ju inte knipövningar så stor roll med andra ord.

Oavsett ålder så kanske man ändå blir torrare efter en förlossning. Pga amning, hormoner osv.
  • Anonym

Knipövningar för att hitta muskulaturen.. men det blir ju inte tajtare automatiskt... Men man kan använda knipmusklerna under samlaget ;) 

• Anonym

Jag tror faktiskt att mkt har att göra med att det upplevs trängre pga ökad friktion (torrare slemmhinnor) av olika anledningar.

Jag var "trängre" när jag ammade men tror det handlar om känsliga, svullna slemmhinnor i komb med
    mindre sekretion. När jag slutade att amma så kändes jag "slappare"...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-19 13:22:56 följande:
    Knipövningar för att hitta muskulaturen.. men det blir ju inte tajtare automatiskt... Men man kan använda knipmusklerna under samlaget ;) 
    som sagt, ångrar att jag gjorde några knipövningar alls. MEN hade jag inte varit ärrad inuti så kanske det hade varit schysst att vara "tajt" :P
  • Anonym
    Anonym (Tightare) skrev 2010-12-18 21:18:02 följande:
    Ingen aning! Men jag är utan tvekan tightare, jag blev det redan under graviditeten. Det fanns kvar efteråt och vid andra graviditeten blev jag ännu lite tightare. Det fanns också kvar sen.

För mig är det, som du beskriver, så att jag är så tight att det ibland kan göra ont och så var det aldrig innan jag fick barn!
    Blev du sydd? Har de inte gjort helt rätt så kan man uppleva att det gör ont så man blir tajtare just där men inuti bör man väl inte bli tajtare om du inte gjort massa knipövningar då
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-19 13:33:36 följande:
    Blev du sydd? Har de inte gjort helt rätt så kan man uppleva att det gör ont så man blir tajtare just där men inuti bör man väl inte bli tajtare om du inte gjort massa knipövningar då
    Det är väl inte helt ovanligt att de syr inuti också...
  • Anonym

Man brukar väl förhoppninsvis inte säga "pappas kuk" till sina barn??? Nä pappor har också snoppar och mammor har snippor.

• Anonym

Jag känner ingen skillnad efter två barn men min sambo säger att jag är mer trång nu! =)

• Anonym
    Anonym (Celibat) skrev 2010-12-19 09:12:39 följande:
    Ja tyvärr jätte stor skillnad. Har försökt få hjälp av gynekologer eftersom sex inte fungerar alls längre eftersom jag är så stor där nere. Men jag får bara veta att man får räkna med att det blir så när man fött barn. Knip övningar hjälper inte så man blir trängre enligt dom gynekologer jag pratat med.
    Därför man inte ska föda barn ju!! Jag tänker aldig föda barn, vill inte förstöra mitt underliv och mitt sexliv...!
  • Anonym

Red neck girl: och jag är trött på alla som tror att knip fixar allt! Uppenbarligen har du bra vävnad, stort grattis till det! Efter ett barn och massa knip är jag en vandrande hink med framfall. Vad menar din upplysning om det???

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-15 22:54:33 följande:
    Red neck girl: och jag är trött på alla som tror att knip fixar allt! Uppenbarligen har du bra vävnad, stort grattis till det! Efter ett barn och massa knip är jag en vandrande hink med framfall. Vad menar din upplysning om det???
    Hmm... kanske skulle struntat i att föda barn som jag tänker göra???
  • Anonym

Min entré är tajt som innan, men inuti?? Kniper jag kring ett finger så är det tajt MEN vad jag aldrig hört nån prata om är själva BREDDEN. Om jag drar fingret från sida till sida där inne så är det gymnastiksal3000. Erfarenheter?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-15 23:38:38 följande:
    Min entré är tajt som innan, men inuti?? Kniper jag kring ett finger så är det tajt MEN vad jag aldrig hört nån prata om är själva BREDDEN. Om jag drar fingret från sida till sida där inne så är det gymnastiksal3000. Erfarenheter?
    Hur fan ska man kunna njuta av sex då och få orgasm? Suck!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-15 23:40:29 följande:
    Hur fan ska man kunna njuta av sex då och få orgasm? Suck!!
    Orgasm har jag aldrig fått av själva samlaget ändå. Men visst, tråkigt är det att va en bredis.
Svar på tråden Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?