• Anonym (Tightare)

Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?

Jag tänkte se om det går att slå hål på myten att man skulle bli "fladderfitta" efter att ha fött ett eller flera barn.
    Nu kanske jag är unik, men jag har faktiskt blivit trängre efter att ha fött mina 2 barn.

Hur ser det egentligen ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-20 13:33
    Jag menar alltså slidgången!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?
  • Anonym

Haha, snippa

Ja, jag märker lite skillnad. Jag var väldigt trång innan (ibland så att det gjorde ont när jag hade sex) och nu är jag inte lika trång, men jag skulle inte säga att jag är slapp.

Hur kan man förresten bli trängre efter en förlossning?

• Anonym (Tightare)

Ingen aning! Men jag är utan tvekan tightare, jag blev det redan under graviditeten. Det fanns kvar efteråt och vid andra graviditeten blev jag ännu lite tightare. Det fanns också kvar sen.

För mig är det, som du beskriver, så att jag är så tight att det ibland kan göra ont och så var det aldrig innan jag fick barn!

• Anonym

Tyvärr mkt slapp. Var trång innan, nu helt fördtörd.

• Snooze

Jag har väl inga direkta åsikter men enligt min man (som faktiskt vet ) så har jag blivit mycket tajtare nu... Okej, jag var ju inte slapp innan heller men han märker en stor skillnad och då har jag ändå fött 5 barn (4 vaginalt)

Sen HUR det är möjligt har jag ingen aning om men det verkar vara hyfsat vanligt ändå...

• Anonym (snippa???)

Vuxna har inte snippa.

Jag är precis som vanligt, märker ingen skillnad alls. 

• Anonym

Har fått för mig att de sydde ihop mig himla bra... Men det var visst fler som blivit trängre..? Har ni oxå blivit sydda..? Eller kan man bli det ändå? 

• lo g

Jag blev tightare och jag blev inte sydd. Har dock bara fött ett barn så jag vet ju inte om det blir annars med det andra.

En teori är att musklerna får arbeta så starkt och snabbt så de drar ihop sig mer än om man kniper och tränar dem? Men det är ju som sagt bara en tanke.

• Snooze

För det första så blev jag inte sydd med någon av mina barn och för det andra så har jag gjort typ 3 knipövningar sammanlagt och nån fladderfitta är jag definitivt inte...

Fast min teori är att jag klarat mej bra ändå eftersom vi har sex minst 5-6 gånger i veckan...och det lär ju vara schysst träning det också 

• Teskedsmamman
    Snooze skrev 2010-12-18 21:55:28 följande:
    För det första så blev jag inte sydd med någon av mina barn och för det andra så har jag gjort typ 3 knipövningar sammanlagt och nån fladderfitta är jag definitivt inte...

Fast min teori är att jag klarat mej bra ändå eftersom vi har sex minst 5-6 gånger i veckan...och det lär ju vara schysst träning det också 
    Då kniper du ju... så kom inte och säg att du inte gör knipövningar
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
Svar på tråden Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?