• Anonym (Tightare)

Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?

Jag tänkte se om det går att slå hål på myten att man skulle bli "fladderfitta" efter att ha fött ett eller flera barn.
    Nu kanske jag är unik, men jag har faktiskt blivit trängre efter att ha fött mina 2 barn.

Hur ser det egentligen ut?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-20 13:33
    Jag menar alltså slidgången!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2010-12-19 09:27:59 följande:
    Nix, gjort min knipläxa
    Men sluta att spä på något som inte är sant! Finns inget som säger att de som är slappa skulle ha struntat i sina knipövningar!

Själv är jag för trång, men det kan väl lika gärna ha att göra med att man inte blir lika våt som man blev tidigare. Kanske även har med åldern att göra och inte alls att man fött barn. Vem vet!?
  • Anonym (Tightare)
    Anonym skrev 2010-12-19 12:48:27 följande:
    Men sluta att spä på något som inte är sant! Finns inget som säger att de som är slappa skulle ha struntat i sina knipövningar!

Själv är jag för trång, men det kan väl lika gärna ha att göra med att man inte blir lika våt som man blev tidigare. Kanske även har med åldern att göra och inte alls att man fött barn. Vem vet!?
    För min del har det knappast med åldern att göra, jag är 24 och var 22 när jag fick första. Kan tillägga att jag har gjort typ 5 knipövningar sen jag blev gravid för 3 år sen..
  • Anonym
    Anonym (Tightare) skrev 2010-12-19 13:16:47 följande:
    För min del har det knappast med åldern att göra, jag är 24 och var 22 när jag fick första. Kan tillägga att jag har gjort typ 5 knipövningar sen jag blev gravid för 3 år sen..
    Då spelar ju inte knipövningar så stor roll med andra ord.

Oavsett ålder så kanske man ändå blir torrare efter en förlossning. Pga amning, hormoner osv.
  • Anonym

Knipövningar för att hitta muskulaturen.. men det blir ju inte tajtare automatiskt... Men man kan använda knipmusklerna under samlaget ;) 

• Anonym

Jag tror faktiskt att mkt har att göra med att det upplevs trängre pga ökad friktion (torrare slemmhinnor) av olika anledningar.

Jag var "trängre" när jag ammade men tror det handlar om känsliga, svullna slemmhinnor i komb med
    mindre sekretion. När jag slutade att amma så kändes jag "slappare"...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-19 13:22:56 följande:
    Knipövningar för att hitta muskulaturen.. men det blir ju inte tajtare automatiskt... Men man kan använda knipmusklerna under samlaget ;) 
    som sagt, ångrar att jag gjorde några knipövningar alls. MEN hade jag inte varit ärrad inuti så kanske det hade varit schysst att vara "tajt" :P
  • Anonym
    Anonym (Tightare) skrev 2010-12-18 21:18:02 följande:
    Ingen aning! Men jag är utan tvekan tightare, jag blev det redan under graviditeten. Det fanns kvar efteråt och vid andra graviditeten blev jag ännu lite tightare. Det fanns också kvar sen.

För mig är det, som du beskriver, så att jag är så tight att det ibland kan göra ont och så var det aldrig innan jag fick barn!
    Blev du sydd? Har de inte gjort helt rätt så kan man uppleva att det gör ont så man blir tajtare just där men inuti bör man väl inte bli tajtare om du inte gjort massa knipövningar då
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-19 13:33:36 följande:
    Blev du sydd? Har de inte gjort helt rätt så kan man uppleva att det gör ont så man blir tajtare just där men inuti bör man väl inte bli tajtare om du inte gjort massa knipövningar då
    Det är väl inte helt ovanligt att de syr inuti också...
  • Anonym (1982)

Hade så ont att vi inte hade sex på över 2½ år. Efter det så tycker jag nog att det känns bättre att ha sex, än vad det gjorde innan. Gjorde inga knipövningar, sprack både bak, fram och innuti så jag blev avrådd från att knipa. Mannen har då inte påpekat att det skulle vara slappare på något sätt, så jag antar att han är nöjd.

• Anonym (snippa???)
    SigridA skrev 2010-12-19 09:02:44 följande:
    Eh, jo. Påstår du att män inte har snopp?
    småpojkar har snopp, män har kuk. (eller penis om man vill vara formell). Snopp/snippa är småbarnsord.
Svar på tråden Blev din snippa "slapp" efter att du fött barn?