Inlägg från: Snowprincess |Visa alla inlägg
  • Snowprincess

Fraktfuskare på Tradera!

Och jag håller inte med. Det är väl upp till var och en att prissätta som de vill? Det är ju inte bara frimärkena som kostar. Alla bor inte granne med en gul låda....
    På ebay är det mer regel än undantag att frakten ligger "för högt". Passar det inte så bjud inte?

• Snowprincess
    Victoria86 skrev 2010-12-18 21:44:08 följande:
    Ja folk får väl prissätta hur de vill, men de ska ge fan i att lura mig på pengar. Isf får de lägga så mycket som det är angett att frakten ska vara. De kan inte skriva 24 kr i frakt och sen bara ha frimärken för 12 kr. Det är inte mitt problem att de inte bor nära en brevlåda.

Jag skiter fullständigt i vad man gör på ebay, nu snackar jag om tradera.
    Men vadå lura dig på pengar?? Är det någon som TVINGAR dig att bjuda på prylen kanske? Accepterar du inte fraktkostnaden så är det väl bara att skita i det? Det är inte säljarens problem att du anser att alla som säljer på tradera ska bo nära en brevlåda heller....

Tradera är svenska ebay. Same shit.
  • Snowprincess
    Stealth skrev 2010-12-18 22:51:42 följande:
    Ja, och om du läser ordentligt och bara bjuder på de auktioner som passar dig så uppstår det fenomenet.
    My point exactly! Det är fortfarande ingen som tvingar någon att bjuda på en auktion där man inte accepterar fraktkostnaden?!
    TS, jag fattar fortfarande inte problemet? Känns det bättre för dig att betala 30:- för varan och 1:- för frakten, än 1:- för varan och 30:- för frakten?
    Och hur var det, du ville inte betala för en ev promenad till brevlådan? Vet du vad? Det finns faktiskt folk som inte ens har promenadavstånd till närmsta brevlåda, tänka sig va...
  • Snowprincess
    Victoria86 skrev 2010-12-19 10:50:57 följande:
    Nej, det handlar om att frakten ska överrensstämma med det som anges. Har du inte förstått det?
    Men varför ska jag betala för en promenad till brevlådan? Hur mäter man kostnaden till det? Nu har jag gått 500 m, då blir det 5 kr extra i frakt? Eller vadå? Nej, det betalar jag inte för.
    Läs inlägget ovan. Det finns de som måste ta bilen en bra bit, och det kostar! Men återigen: Accepterar du inte fraktkostnaden så är det ingen som tvingar dig att buda! Herregud att det ska vara så svårt att fatta?? Bjuder du på varor du inte är intresserad av också, och sen gnäller om att det är fel sorts vara?
  • Snowprincess
    SoStylish skrev 2010-12-19 11:05:58 följande:
    Det handlar inte om att vara snål. Jag tycker att det är fräckt att tjäna pengar på fraktkostnaden helt enkelt. Jag bjuder inte på auktioner som har en helt orimlig frakt just för att jag tycker att det är fult att sälja på det viset.

Och den faktiska fraktkostnaden borde ju då vara den kostnaden som posten tar ut för att skicka brevet/paketet. Varför ska andra människor behöva betala era promenader eller bensinkostnader? Det är ingen som har tvingat dig att sälja saker på Tradera så varför ska då andra behöva sponsra er med bensinpengar?

Jag har själv sålt saker på Tradera till och från och jag har en 10-15 minuters bilresa till Posten men inte tar jag pengar av mina köpare för den kostnaden.

Jag förstår att det uppenbarligen finns folk som resonerar annorlunda men det är såhär jag tycker kort och gott!
    Den faktiska fraktkostnaden borde väl rimligtvis vara det som varan kostar att frakta från säljaren till köparen? Återigen; vill ni inte betala vad det kostar att förflytta varan så har ni väl tre alternativ?
    1. Skit i att köpa varan?
    2. Betala vad det kostar att frakta den door-to-door?
    3. Hämta varan själv hos säljaren?
Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!