SoStylish skrev 2010-12-19 11:05:58 följande:
Det handlar inte om att vara snål. Jag tycker att det är fräckt att tjäna pengar på fraktkostnaden helt enkelt. Jag bjuder inte på auktioner som har en helt orimlig frakt just för att jag tycker att det är fult att sälja på det viset.
Och den faktiska fraktkostnaden borde ju då vara den kostnaden som posten tar ut för att skicka brevet/paketet. Varför ska andra människor behöva betala era promenader eller bensinkostnader? Det är ingen som har tvingat dig att sälja saker på Tradera så varför ska då andra behöva sponsra er med bensinpengar?
Jag har själv sålt saker på Tradera till och från och jag har en 10-15 minuters bilresa till Posten men inte tar jag pengar av mina köpare för den kostnaden.
Jag förstår att det uppenbarligen finns folk som resonerar annorlunda men det är såhär jag tycker kort och gott!
Den faktiska fraktkostnaden borde väl rimligtvis vara det som varan kostar att frakta från säljaren till köparen? Återigen; vill ni inte betala vad det kostar att förflytta varan så har ni väl tre alternativ?
1. Skit i att köpa varan?
2. Betala vad det kostar att frakta den door-to-door?
3. Hämta varan själv hos säljaren?