• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • sininen

Jag är inte student och inte heller snål men jag tycker också att det är skitirriterande att man tar ut för högt porto. Om det är nåt jag verkligen vill ha och fraktpriset är way för högt då mailar jag. Annars så brukar jag bara ange på omdömet att fraktpriset inte var rimligt.

• Hallonmun

Ja men eller hur! jag håller bara med dig!

Google is my friend ♥
  • Victoria86

Men jag vill liksom att de ska lära sig att inte ta ut så hög frakt, så därför vill jag inte bara säga att frakten var för hög. Inte för att de lär sig av att jag mailar heller... men jag blir väldigt frustrerad!

Om man vill tjäna pengar på det man säljer behöver man inte sätta ut 1 kr som utropspris eftersom risken finns att varan går för 1 kr. Då kan man inte försöka tjäna resterande pengar på att sätta ett högre porto (som egentligen inte stämmer), sätt ett högre utropspris från början isf!