Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Fraktfuskare på Tradera!

Vissa lägger på emballagekostnad i frakten och faktiskt är det enligt Tradera inte fusk utan helt ok, det är upp till dig som köpare om du vill betala hög frakt eller inte.

Så, gå vidare eller betala, varför reta upp sig på nåt så onödigt?

Personligen säljer jag alltid efter gällande portotabeller ochfår på så vis sålt mer än desom lägger på emballagekostnader.

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Victoria86 skrev 2010-12-18 21:49:38 följande:
    Fast seriöst, ett headset har inte en emballagekostnad på 12 kr.
    Varför reta upp sig på någonting alls egentligen när det finns så mycket elände i världen? Varför inte vara nöjd med allt eftersom det finns så många nödvändiga saker att reta upp sig för?
    Eller så vill man bara få något ur sig, onödigt eller ej. För mig kanske det är viktigt?
    Men alla går inte minutiöst på vad det kostar, vill de ta 12 spänn i emballage så får de göra det, även om det bara är en ica-kasse, jag tycker själv det är förkastligt, men tycker samtidigt att det är upp til lvar och en hur de vill göra och vad det kommer stå i deras omdömen.

Jag skriver alltid dyr frakt om det kostar mer än gällande portotabell t ex.

Förövrigt tycker jag du resonerar en smula tramsigt, du får vräka ur dig vadsom helst om "emballagefusk" men jag får inte tycka att du överdriver? Eller? Bara en som får tycka?!
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!