Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Fraktfuskare på Tradera!

Fast samtidigt så är det väl också SÄLJARENS problem om det kostar att ta sig till/från stället där man skickar ifrån. Att ta med bensinkostnad osv i fraktpriset är oerhört snålt, skit då i att sälja på tradera isåfall om du inte kan skänka dom pengarna. Det man köper på Tradera är man oftast inte i något störtbehov av, så hade säljaren berättat för mig att han/hon tog betalt för bensinen i frakten så hade jag blivit riktigt irriterad. Det känns väldigt småsint och snålt.

• Koppkaka
    Little Star skrev 2010-12-19 20:00:46 följande:
    jag betalde 29 kronor i frakt..hem kom ett kuvert mred ett frimärke för 6 kronor på..så jag gav människan negativt omdöme och fick ett tillbaka, där det stod att angina frakten var den som stod..men mailade denna människa senarse..och då skrev denna att de tar högre frakt än de skickar är för att de ska ha råd med traderas avgifter..
    Som jag skrev innan - har man inte råd med dessa avgifter själv så ska man heller inte sälja på Tradera! Jag som köpare vill ju inte betala både för varan, frakten OCH DESSUTOM säljarens avgifter för att han/hon fått sålt sin vara!! Såna personer borde inte få fortsätta med Tradera öht, sånt är svagt.
  • Koppkaka
    hmcc skrev 2010-12-19 21:35:11 följande:
    Snålt är väl isf när man inte kan åka och hämta det man köpt?

Ja jag vet att det förmodligen skulle kosta en förmögenhet men resonemanget är detsamma.

Jag har många gånger fått köra i ett enda ärende, att posta något som något vunnit då jag alltid vill få iväg det samma dag.

Det har ibland kostat lika mycket att köra som varan är värd, snålt? nej då är det bättre jag kastar sakerna än säljer dom.
    Det är ditt problem eftersom du har valt att sälja varan, och är förhoppningsvis medveten om kostnaderna som tillkommer runtomkring. Du kan omöjligt jämföra det med att jag som köpare ska åka kanske 100 mil för att hämta varan hos dig, väldigt naivt tänkande.
  • Koppkaka
    hmcc skrev 2010-12-19 21:42:19 följande:
    Men om det står en summa så struntar jag i om dom så har promenaerat hem till mig eller om varan åkt flyg.

Jag har gått med på att hur dom än gör så är det som står där jag får betala, vill jag inte det så budar jag inte.

Det har stoppat mig många gånger då folk tar ut i överkant men då får dom mao färre som budar.

Jag räknar alltid om varan är värd den totala summan inkl frakt är det inte det så köper jag den inte, superenkelt.
    Ja, men nu var det inte det du pratade om nyss. Utan att det var samma resonemang att jag ska åka och hämta en vara som att folk tar betalt för kostnader som tillkommer per automatik när man väljer att sälja något, vilket jag fortfarande inte förstår hur du fick till samma sak, men skit samma.
    Hur du gör när du budar på Tradera är upp till dig. Det var inte det tråden handlade om från början. Dessutom är det flera i den här tråden som berättat om när folk lurat dom på pengarna.

Nu ska jag se på TV.
Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!