Leija skrev 2010-12-20 14:47:20 följande:
Men om fraktkostnaden står i auktionen, där frakten står.. ja du vet ;oP
Då har man ju accepterat att betala tex 35:- för något som portot bara kostar 24 för, tex.
Självklart tycker jag inte att man bör ta mer än för porto och kanske 2-3:- för emballage men vissa tjänar ju nån extra krona på frakt summan...
Jag vet ju ungefär vad själva porto summan blir och har då säljaren satt en hutlös fraktsumma, då budar jag inte.
Jag har har haft Tradera i över 6 år och aldrig aldrig haft problem med folk som håller på såhär utan det är några ynka skitstövlar som tyvärr utökas.. Jag tycker det är fult för jag anser att det är att lura folk på pengar. Ta gärna 3spänn för emballagekostnad och nämn det i annonsen MEN inte tusan kan du dubblera frakten och ta hälften själv rakt av.. DET är så himla fel.
Jag går med på att betala 35 kronor i frakt ja.. i frakt; och inte någon dricks, ska det vara så svårt att förstå skillnaden? Alltså hade jag bara behövt betala kanske 24 om inte denne säljare vore så snål.
Det handlar fortfarande inte om pengar utan om vad pengarna går till.
Som tur var är dessa fraktfuskare så himla uppenbara i sitt fuskande så det syns när frakten är lite VÄL överdriven.. man vet om man är rutinerad att ett par jeans inte kostar 100kr frakt exempelvis utan 60 osv.