• Anonym

Smink till 13-åring. Vad köpa?

Min lillasyster är 13 år. Det enda hon önskat sig till jul från mig är ögonskugga och puder som hon kan ha i toalettväskan. Jag tycker själv hon är för ung, men jag har pratat med mina föräldrar och de säger att det är ok att hon sminkar sig så länge det inte "blir för mycket".

Hon vill ju gärna vara vuxen så det känns fel att köpa något som snobben eller hello kitty-smink, men finns det något smink (och vilka färgskalor tänker ni) som passar bättre på en ung människa?
    Jag är själv 33 och använder inte smink speciellt ofta. Har inte köpt en ögonskugga på säkert 5 år

Finns det någon form av smink man kan köpa i stället för puder? Tycker inte att det passar på någon som har helt problemfri hud och är så ung.

Hjälp mig!!

• Svar på tråden Smink till 13-åring. Vad köpa?
  • Anonym
    sweran skrev 2010-12-19 09:00:32 följande:
    jag skulle satsa på ng skuggkit från typ isadora... de har iaf förut haft kit med 4 skuggor. o skulle då köpa ett kit som går i beige/brunt, för att få det så neutralt som möjligt...
    Bra idé. Var kan man köpa det? HM?
  • Anonym
    Jeans skrev 2010-12-19 09:04:07 följande:
    Hm!

Köp inget Hello Kitty trams..

Finns nån pallettskala med 2 till 4 färger, beige, brun etc bra att börja med. Hm har puder, 50:- skitbra, finns många nyanser.
    Tack för hjälpen
    Ang puder, vilken färgton ska man välja. Det får ju inte se ut som brun-utan-sol och inte heller som hon är likblek i ansiktet.
  • Anonym
    ettplustack skrev 2010-12-19 09:04:57 följande:
    Hm har ju billiga märken också köp de ljusaste färgerna på skuggor och en brun mascara som ger ett mjukare intryck än en svart ?
    Brun mascara, tack för tipset. Eftersom hon bara är 13 så har hon lite svårt med hur mycket mascara man ska ha. Ilband ser hon ut som en tvättbjörn med massa svart runt ögonen
  • Anonym
    puss skrev 2010-12-19 09:14:31 följande:
    köp en hel sminkning på make up store eller så. då får hon ju hjälp att göra det snyggt själv plus att hon får de saker hon behöver. no more tvättbjörn!
    Jag har funderat på det, men tror att jag väntar till senare i år (hennes födelsedag). Jag minns inte att det var så här svårt när man själv var 12-13 år Men å andra sidan började jag inte sminka mig så tidigt heller.
  • Anonym
    Mymlan80 skrev 2010-12-19 09:18:03 följande:
    Asch, nu hann nån före! Flört
    Men ändå ett bra tips. Vi är två äldre systrar (30 och 33) och lilla sladdisen på 13. Jag tror vi kan gå alla tre i april när hon fyller år. Det vore en kul aktivitet
Svar på tråden Smink till 13-åring. Vad köpa?