Inlägg från: VulkanMyran |Visa alla inlägg
  • VulkanMyran

Niferex (järntabletter)

Hej Hej
    jag äter niferex o jag undrar om det är fler som har fått problem med magen av det.... mitt Hb ligger strax under 100 o jag måste ta 2 tabletter om dagen....
    Min mage har blivit lös.... jag vet att många blir hårda.... hur kommer det sig att det kan vara sådan skillnad....

mvh Vulkanmyran Eva

• Svar på tråden Niferex (järntabletter)
  • VulkanMyran

Lithe o Pcotjej
    pratade med min dr om tabletterna o han sa att man visst inte skulle bli lös... o sedan pratade jag med en annan dr o han sa motsatsen.... nu är det så att jag ska äta dem... men jag vill heller inte vara lös hela tiden heller.... jag tar oxå Multivitamin för gravida som går att köpa på häslokost.... men tyvärr glömmer jag dem ibland... ska kolla den sidan som det skrevs om...

• VulkanMyran

Snova
    kanske skulle vara bättre att ta dem varannan dag.... ska ringa om det på måndag.... men jag ska nog börja med det direkt... för jag kan ju heller inte ha det som jag har nu.... känns inte bra det heller... tack för tipset

Bzanna
    o jag ska nog bara ta dem på kvällen...jag har oxå hört det men inte gjort så... hm... värt ett försök iaf.... tack för tipset.

• VulkanMyran

vet att jag behöver järnet till mig o "Pyret".... men vill heller inte ha det som det ser ut nu med lös mage... risken är ju nästan stor att man gör på sig om man inte har toan nära.... Duroferon har jag aldrig hört talas om... vad är skillnaden på de olika tabletterna...

• VulkanMyran

jag har fått järndropp tidigare... o tyckte att det gav bäst resultat... men det är nog ännu dyrare... o så måste man vara på sjukan i minst fyra timmar med droppet o sedan lite till för att se så att man inte börjar att må dåligt eller så.... men nu vill dr o min bm att jag ska ta Niferex.... men jag vill ju heller inte ha det som jag har det nu iaf.... hm...

• VulkanMyran

Snova
    Tack för tipset! "en tablett varannan dag i några dagar - upp till en vecka. Därefter en tablett om dagen i en vecka och sedan två per dag"
    ska prova det istället.

Tar ni ngt annat oxå... andra vitaminer...

• VulkanMyran

jag har hört oxå att man ska inta Juice när man äter järn.... o så har jag fått insatt Folacin för att det ska vara bättre upptag för järnet... en dr sa att jag oxå kunde sätta en järnspik i en Apelsin eller en citron o sedan pressa den o dricka juicen som blir av det....har inte provat än... o jag vet inte om jag kommer att göra det heller....
    förövrigt har mitt järnvärde gått upp till 102..-. o det känns bra det... hur ligger erat järnvärde???

Ang blutsaft... är inte det mindre gott... det är vad jag hört iaf... är det lika bra som tabletterna eller... o vad kostar det....

• VulkanMyran

smurfmor: tack ska prova blåbär hade inte tänk på det tidigare heller... men det kan vara ett bra försök...

Mamma 80: Har inte hört talas om järnsaft... men ska kolla upp om det finns hos oss här i stan...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Tyvärr har mitt järnvärde sjunkit igeeeeen o det är inte kul det inte... trots att jag äter 2 Niferex om dagen.... o dr vet inte vad de ska göra åt det heller....

• VulkanMyran

Nannalie: Hur kommer det sig att tarmen spricker av Niferex då...Har du ngt problem med tarmarna då eller....

Mysiga tjejen: Wow att det gick upp från 99 till 136... måste ha kännts bra kan jag tro.... Jos är bra säger dr att ta Niferex med...men jag får sura uppstötningar av det... eller som det heter Halsbränna....

skruttis 11: Hur kommer det sig att du inte tål Niferex... i hur yppar sig det då...

• VulkanMyran

trodden inte att man kunde få utslag av dem... jag har nämligen oxå fått massa utslag o vet inte vad de beror på... kanske kan vara Nifrexen som gjort det.... ska nog prata med bm om det... ska dit i dag vid 11...

Svar på tråden Niferex (järntabletter)