• Snova

Niferex (järntabletter)

Man kan bli både och! Läs på www.fass.se för info om det och annat angående Niferex. Har precis börjat med dem och min BM rekommenderade mig att ta en varannan dag under de två första veckorna för att vänja kroppen så bra som möjligt. Kanske kan vara ett tips? Låter vettigt! Så gör man ju med annan medicin också!

• Snova

OJ! Det var två om dagen du åt! Det missade jag... Tycker definitivt att du ska ta en om dagen max till att börja med. Förvånande att din BM ej sa ngt om detta.

Jag är inte läkaremen har iaf en del erfarenhet om in/utfasning av läkemedel som det så fint heter när ma ska börja/sluta med ngt. Niferex är väl inge läkemedel men har ju biverkningar.

Detta är min rekommendation; Ta en tablett varannan dag i några dagar - upp till en vecka. Därefter en tablett om dagen i en vecka och sedan två per dag.

Tycker såklart att du ska prata med ngn och ej bara lita på mina ord. Frågan är om din BM är rätt person att fråga. Kolla med din husläkare också kanske för kompletterande info!

Nu är det här ju inget "allvarligt" preparat så oroa dig inte för mkt över detta. Det viktigaste är att du mår så bra som möjligt. Lycka till nu!

Svar på tråden Niferex (järntabletter)