• Tandfe

Åka skidor med tre barn, vart och kostnader?

Priser beror ju lite på vart ni väljer att åka (stora ställen kostar mer), om ni åker under hög- eller lågsäsong, vilken typ av boende ni behöver. Om barnen ska gå i skidskola eller om ni klarar det själva och om ni har utrustning eller ska hyra eller om ni inte åker utför. Om ni planerat för att ta med och ordna i princip all mat själv eller om ni äter ute osv.

• Tandfe

På sportloven brukar det vara otroligt kallt så man inte så gärna vill vara ute. Jag är uppväxt med att åka sent på säsongen när det slutat snöa men snön fortfarande ligger i backarna. Då brukar det inte vara liftköer heller utan bara att åka på. Vi har åkt näst sista/sista veckan i april många gånger, så länge vi inte hade svårt att ta ledigt från skolan. Nu är jag och mina syskon vuxna dock.
    Men dyrast är det att åka sportlov och påsklov. Nästa år infaller dessutom påsken jättesent så det blir förmodligen dyrt att åka i slutet av april också.

Som någon tipsade så är det förmodligen billigare att hyra utrustning en bit i från skidorten, åker ni till Sälen så finns det flera uthyrare på vägen innan man åker upp på berget. Googla lite så hittar du alldeles säkert och kan jämföra priser.

• Tandfe
    mia maria skrev 2010-12-19 19:50:45 följande:
    Hos skistar.com finns s.k föräldrapass (föräldraliftkort) som två föräldrar kan dela på, så att en kan åka medans den andre passar barnen.
    Annars så står det att skipassen är personliga, men jag kan inte minnas på vilket sätt de är det!? Dvs jag vet inte om det går att "fuska" o dela på ett...??
    Det finns en ruta som de tvingar en att skriva namn i när man köper liftkortet, det är inte giltigt utan namn och det skrivs med FET svart tuschpenna i kassan... Kan tvättas bort med alkohol dock.
Svar på tråden Åka skidor med tre barn, vart och kostnader?