Inlägg från: vivianne |Visa alla inlägg
  • vivianne

Åka skidor med tre barn, vart och kostnader?

Min familj har "alltid" åkt till Sälen (bor i södra Sverige och det är inte lika långt att köra dit). Mest på sportloven men någon gång innan och det är inget jag rekommenderar. Kallt som attan och korta dagar. Absolut bäst är att åka i mars eller tidigt i april. Varmare, ljusare, mindre folk än på sportloven och ändå bra skidåkning. Liftkort, skidskola och skidskola är tunga poster som är lika dyra hela säsongen och jag lägger hellre ett par tusen till på stuga i lite dyrare tid på året och får en mycket bättre semester totalt.

Kolla på t.ex. Blocket för att hitta en privatstuga och spara någon tusenlapp där. Promenadavstånd till lift är bra när ni ha ett så pass litet barn - så kan ni lätt "byta av" skidåkning mot barnpassning.

• vivianne
    mia maria skrev 2010-12-20 22:59:29 följande:
    Men som jag skrev innan så körde skistar.com en drive i höstas med gratis skidskola o skiduthyrning till barn under 7 år under vecka 2-4 (typ!), så ibland kan det löna sig att hålla utkik efter erbjudanden o rabatter!
    Mmmm, man kan säkert ha tur och få bra väder de veckorna. Själv har jag varit uppe i januari ett år med väldigt få skidtimmar (för kallt för att vara ute längre  stunder) och en nyår med ingen skidåkning alls (30 minus och vind - då funkar det inte) så jag är väl lite "bränd" av dessa negativa erfarenheter. Det är enda gångerna jag åkt så tidigt på säsongen så det är knappast ett säkert statistiskt urval men man är ju känslomänniska  .  Mellan sportloven och påsk har det däremot varit fantastiskt!
Svar på tråden Åka skidor med tre barn, vart och kostnader?