Närståendeadoption = planerade FP-perioder på FK = ?!
Jag jobbar på FK och vill bara säga det att jag är ledsen om ni känt er kränkt av någon handläggare. Det är inte så det ska vara, det är inte det vi är där för att göra. Alla ska känna sig välkomna och få hjälp med det som de behöver hjälp med. Tyvärr finns det stolpskott över allt, på alla jobb och det är svårt att radera sånna. Jag hoppas att ni har fått bra bemötande hos FK någongång i alla fall. Ni ska veta att vi jobbar för att våra telefonköer ska bli kortare och att våra handläggare ska få så mycket kompetensutvecklig som möjligt men just nu är det tugnt då vi är kraftigt underbemannade och kvalitén kommer då i kläm! Idag innan jag gick hem från jobbet fick vi information om beordrad övertid, 20 timmar denna månad - igen! Jag ska inte klaga, jag vet vad jag gav mig in på när jag började arbeta där för några år sedan. Men ni ska veta att vi på kundcenter sliter häcken av oss och vi försöker göra det med glädje. Jag tycker det är jättekul att få hjälpa er när ni ringer och jag försöker alltid att förklara saker så gott jag kan och när jag inte vet svaret på era frågor så tar jag reda på det. Jag vet att vi kan tyckas vara knäpp i kolan ibland men vi försöker verkligen ge service. Jag skäms ögonen ur mig när jag läser hur våra "kunder" blir bemötta av vissa handläggare. Jag mår verkligen illa! Jag ber än en gång om ursäkt för det!
Kämpa på och tappa inte hoppet... Jag hoppas i alla fall att jag en dag kan vara stolt över att arbeta på FK.
KRAM TILL ER ALLA! <3