• Vilaa

    Skulle vilja ha tips till minnesbok till vår lille

    Förra veckan fick vi reda på att våran lilles hjärta slutat slå i vecka 15 =(
    Jag har haft 3 missfall innan det men aldrig så sent, känns så tomt och sorligt.

    Vi fick åka in till sjukhuset och föda fram lillen, nu skulle jag så gärna vilja göra
    en liten minnesbok med ultraljudsbilderna och även nån bild från när lillen kom ut.

    Scrapbooking heter det visst, nån annan som gjort en bok, vart hittar man fina böcker
    och kanske några klistermärken som kan passa bra? Har varit på panduro men
    hittar bara mer glada saker. Vill ha en fin och värdig liten bok för att kunna sätta punkt sen.

    Så alla tips tar tacksamt emot.

  • Svar på tråden Skulle vilja ha tips till minnesbok till vår lille
  • Lilla Lime

    vissa städer har scrapbooking-affärer. finns det nåt sånt i din närhet så kan du hitta det mesta där. annars skulle jag köpa ett svart eller vitt litet typ fotoalbum där man kan skriva själv o klistra in bilder hur man vill. sen köpa nån fin penna om man vill skriva för hand. eller skriva ut från datorn.

    på panduro kan du hitta stansar som du kan få i olika motiv så som ängel osv. de trycker liksom ut mönstret i pappret. du kan även hitta fina papper o band där. liksom små nitar som du kan använda för att sätta fast bilder eller andra saker med.

    jag har inte gjort ett minnesalbum men har det i planeringen att jag ska. däremot känner jag två i min stad som har gjort o de albumen är jättefina.

  • snorppan

    Det finns mycket att ladda ner för egen scrapbookin gpå datorn om man vill göra det. Det är bara att söka på free scrapbooking så kommer det upp massor.
    Annars finns det ju olika workshops man kan gå på, där man betalar för materialet och sen får massor av tips och hjälp med hur man kan göra. Vill man göra själv och helt för hand så finns det på panduro och en hel del andra affärer och även att beställa på nätet.

    Minempsi som finns här på forumet gjorde en egen bok som finns att ladda ner gratis på spädbarnsfonden som du kan skriva ut coh sedan klistra in bilder m.m
    www.spadbarnsfonden.se/article.asp

    Beklagar sorgen och önskar lycka till med minnesboken Hjärta


    Älskar dig för evigt min dotter, du är så saknad.
  • Morgondis

    Hej!

    Vi fick missfall i v21 efter en IVF. Vattnet gick och jag blev inlaggd i sängläge. En infektion tillstötte och de satte igång mig. Det är tungt men vi hade börjat en egen boken om mig. Den fick fortsätta för att bli en minnes bok.Vi började den för att jag inte hittade någon som jag tyckte var riktigt rätt. I den skrev vi in vilka namn vi tänkte oss och alla tankar och drömmae sådant, hur vi mått under graviditeten, bilder från ultraljud, och bilden från när han kommit ut m.m. Vi fortsatte med att lägga till tankar från tiden efter missfallet. Den är inte klar än men det går i vågor när man orkar skriva.
    Jag letade bilder på nätet som jag kopierade och lade in i boken. Har använt mig av Microsoft publisher programmet. Vi tänkte ta boken med till ett tryckeri när vi är nöjda och få den inbunden.

    Lycka till med din bok!

  • Vilaa

    Tack för tipsen, vi köpte en helsvart "pärmbok" på en affär och sen lite grejer från panduro, Hittade några jätte fina änglaklistermärken som vi klistrar runt bilder av lillen, som om dom vakar över den. Är inte religiös men fint blev det. Så nu har vi ett minne kvar, det känns jätte skönt.

    Beklagar alla era små =(

Svar på tråden Skulle vilja ha tips till minnesbok till vår lille