• mmylove

LCHF 1 Januari 30 kg ska bort!

Den 1 Januari ska jag börja träna/banta, ska köra på LCHF och 30 kg vill jag ha bort.
    Några som också tänkt börja 1 Januari?
    Skicka gärna även tips på recept på LCHF mat.
    Skriv gärna om du också tänkt börja, hur gör du? Matschema, träningsschema? 

• Svar på tråden LCHF 1 Januari 30 kg ska bort!
  • Niillis

är också mammaledig dagens siffror ser ut så här
    77,1 började för två veckor sedan på 80 är ganska nöjd ändå
    mannen hade inte gått ner denna veckan men han har ju ändå gått ner 4 kg redan så skönt att han inte gått upp iallafall
    hade minskat 1 cm på alla ställen på kroppen utom bysten där hade jag gått ner 4 cm :O
    idag blir det ut o handla sen cykla på motioncykeln vill så gärna komma ner till 75 nästa vecka  ikväll ska jag göra rättiksgratäng o fläskkotletter vad ska´ja göra för sås? e sugen på ostsås men vet inte kan man ? äddelostsås kanske bör ju vara ganska fettigt :D

• pixeltrasher

Mitt inlägg försvann! Skrev iaf att jag är hemma men barnen har ju middagsrutiner som jag o maken anpassar oss efter då vi vill äta middag tillsammans. Jag går gått ner drygt ett kilo denna vecka också, sakta men säkert får man väl säga. Ska börja träna efter nästa lön, längtar faktiskt. Men nya glasögon äter upp budgeten denna månad!

• Becca 80

Hej! Vad kul med en lchf tråd jag vill vara med har länge tänkt att jag vill testa det så nu får jag minsann börja.jag är mammaledig och behöver gå ner ca 30kg

♥ Stolt mamma till underbara Ella ♥
  • jeng
    Sirling skrev 2011-01-23 22:50:49 följande:
    Jag har problem med att kroppen ställde in sig på svält i tisdags. Jag började helt plötsligt frysa så fruktansvärt & trodde jag höll på att bli sjuk, men två dagar senare utan sjukdom & +1 kg på vågen insåg jag vad som hade hänt. Det händervisst lättare än normalt när man har hypotyreos. I lördags började jag äta två lowcarbskivor till frukost & lite cashewnötter & röda grönsaker & idag åt jag lite pad thai & nu äntligen börjar jag bli varmare igen. Nån som varit medom detta som kan ge mig lite tips om vad jag borde göra? En del med hypo ökar sitt kolhydratintag lite för att lchf ska funka, någon med erfarenhet/kunskap här?
    Sirling, har också läst att man brukar säga 50 gram per dag eller nåt sånt till de i din situation. Du kan ju prova där ett tag och se om det hjälper. Har läst så många böcker nu så jag vet tyvärr inte vilken det stod i, men jag tror inte att det stod så jättemycket mer än att man inte får ligga för lågt.
  • jeng
    Becca 80 skrev 2011-01-24 08:02:17 följande:
    Hej! Vad kul med en lchf tråd jag vill vara med har länge tänkt att jag vill testa det så nu får jag minsann börja.jag är mammaledig och behöver gå ner ca 30kg
    Välkommen!!!
    Vill du ha nån info, eller känner du att du har läst på bra själv? Har du läst nån bok? Vill du köra strikt (max 20 gram kolhydrater) eller mer liberalt (ca 50 gram)? 
  • Sirling

Jucea: Nej det verkar så. Min syrra som också är hypo har gått ner 15-20 kg med lchf och hon har varit väldigt restriktiv med godsaker men annars har hon ätit mycket nötter som innehåller runt 20 kh och inte varit lika strikt som jag de senaste veckorna. Jag ska prata lite med henne ikväll. Jag ska börja använda matdagboken med så jag kan få ett koncept över hur mycket 40 kh är utan att få i mig en massa skit.

• Niillis

tyvärr gillade jag inte oopies eller vad de heter iheller jag tror inte jag är redo för några mackor eller liknande för jag är faktiskt inte sugen på det.. gjorde de mest för sambons skull han tyckte väl de var helt okej vad e de med karlar o mackor?  så gott är de inte egentligen
    nej ska köra på mina ägg istället haha
    min man småäter på kvällarna nån avokado där nån öl korv där rätt? nej tycker de e fel men vad kan man göra tycker inte han kan unna sig något extra då han får så mycket kolhydrater i all mjölken han har i kaffet... men han vill inte ha grädde o inte heller utan  

• jeng
    roflmao skrev 2011-01-23 22:52:08 följande:
    Jag har ätit LCHF-kost ett tag och den får mig att må jättebra men med ett stort undantag - toalettbesöken. Är det någon här som kan rekommendera något lämpligt medel som kan få fart på magen igen? Inte linfrö, dricka mera vatten eller liknande, jag vill ha något från apoteket nu. Laktulos påverkar visserligen inte blodsockret men det borde väl finnas något som är bättre. Kanske någon form av bulk? Vore ytterst tacksam om någon har lite tips.
    Inolaxol, i PULVERform, den med GRÖN etikett på. Det finns med röd etikett också, men jag tycker den är mkt sämre, + mkt jobbigare att svälja. men det är klart, har inte ditt apotek den gröna så köp den röda och ät sålänge! Jag tar 3 ggr per dag, men jag har förstoppning sedan tidigare, så du kan börja med 2 ggr!! Drick ett stort glas vatten till!! Det får fart till och med på min hemska mage! (oftast iaf) I kombination med sesambrödet är det suveränt!!! Jag tycker det funkar ok, men blir mycket sämre när jag inte äter sesambrödet!!
  • jeng

Sirling, Då rekommenderar jag Ulrika Davidssons bok till dig. Eller Anna Hallén om du gillar henne bättre! De är ju mer liberala, och tar bort all "skit" men äter frikostigt med mejeri och grönsaker och nötter osv! 

Jag klarade veckans viktmål, och lite till dessutom! Glad är jag idag!!! 

• jeng
    Niillis skrev 2011-01-24 09:42:13 följande:

tyvärr gillade jag inte oopies eller vad de heter iheller jag tror inte jag är redo för några mackor eller liknande för jag är faktiskt inte sugen på det.. gjorde de mest för sambons skull han tyckte väl de var helt okej vad e de med karlar o mackor?  så gott är de inte egentligen
    nej ska köra på mina ägg istället haha
    min man småäter på kvällarna nån avokado där nån öl korv där rätt? nej tycker de e fel men vad kan man göra tycker inte han kan unna sig något extra då han får så mycket kolhydrater i all mjölken han har i kaffet... men han vill inte ha grädde o inte heller utan  

Ölkorv är det ju ingen fara med, men avocado kan ju springa iväg däremot!! Men det kanske funkar för honom och vara mer liberal, och han kan ju inte vara direkt kolhydratkänslig om han kan ha mjölk i kaffet och gå ner i vikt ändå. För mjölk är ju däremot aja baja....
Svar på tråden LCHF 1 Januari 30 kg ska bort!