Har era barn sex?
Har era ungar sex? Hur gamla är dom? Vad tycker ni om att unga har sex?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-22 11:25
Ni behöver ej rösta om ni har spädbarn eller mkt små barn! Men ni kan gärna skriva en rad :)
Har era ungar sex? Hur gamla är dom? Vad tycker ni om att unga har sex?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-22 11:25
Ni behöver ej rösta om ni har spädbarn eller mkt små barn! Men ni kan gärna skriva en rad :)
min son är 10 så han har inte börjat ha sex med andra människor än, men jag hoppas att han har upptäckt att man kan ha sex med sig själv.
Svarade "Misstänker det" i omröstningen
När började fickan med detta? Har hon varit trygg och hyfsat okomplicerad innan?
Nej, barn har inte sex, när de är 12. Iså fall, har deras föräldrar brustit någonstans. Detta verkar helt sjukt, och jag mår illa. Har inga mer kommenterer.
ja vi har en son på 17år.. han har sex... Han är ihop med en jämnårig tjej och de håller verkligen på som kaniner--- han har sovrummet ovanför oss och de knullar mycket. det är ganska lyhört i vårt hus, så man hör det mesta om man säger så. hans tjej är gaska högljud och skriker oxå en hel del..
det är en svår situation att handskas med som förälder, min sambo har hämtat myckett tvätt på vår tonårs grabbs rum och det är fullt méd torkad sperma i sockar och kalsonger, man minns ju själv hur man runkade på sitt rum och torkade av sig med sockar och gamla kallingar. men tänkte aldrig på att morsan hämtade det för att lägga i tvätten..men det är bara att bita ihop, dom har det ju skönt iallafall:) och man måste intala sig själv att man var lika dan själv i den åldern..
Jag personligen hade ingen tanke på att ha sex när jag var 12 år, var nästan 19 första gången, vet inte ens om jag velat haft det än egentligen.
12 år känns kanske lite väl tidigt, men man bestämmer ju själv över sin kropp trots ålder, så länge man skyddar sig och båda partnerna är med på der så tycker jag inte det finns någon ålder som borde bestämma.
Prata med henne, ta med henne till ungdomsmottagning så hon åtminstone kan skaffa p-piller? Jag tror att om du yttrat din åsikt om du är emot det så kan det vara en frestande tanke att göra det mer, tonårsrevolt, om hon inser att du kanske är okej med det om hon bara skyddar sig så tror jag hon lugnar sig.
Och om hon vill ha sex och skyddar sig så är det ju ingen som kommer till skada, att skicka henne till Finland låter väldigt överdrivet och dumt..
Önskar dig lycka till :)
en gammal tråd jag upptäckte..
jo det märks allt våren är här.. jag och min sambo försöker konsentrera oss framför tv men det är svårt när det stönas och gnisslar från rummet ovanför..
Det är sonens rum,där går det hett till på kvällarna.. Han och sin flickvän har en härlig sexlust. nästan varje kväll håller dom på...
jaja våren är här och hormonerna sprudlar.. :)
12 år ehh lite tidigt tycker jag allt. Hur lyckas hon ha sex med killar ? får hon vara själv på sitt rum med kill kompisar då lr? jag förstår inte var, :/ man har väl koll på barnen i den åldern, är ju svårare när dom börjar bli 15-16 år.
I Holland födde nyss en 12 åring barn. Såklart är detta inte normalt. Men att man har sexuella tankar som 12 åring klart man har.
Och till de som ropar anmäl! Om en 13 årig kille har sex med en 12 årig flicka och ingen tvingar den andre, ingen blir skadad och det sker privat. Ska det förbjudas ? Om det är två fucking åmål flickor då hade ni inte reagerat likadant.
Ja, mina "barn" har aktiva sexliv, de är ju vuxna och allihop i fasta förhållanden.
Men om någon av dem hade börjat ha sex med någon annan än sig själv när de var 12 - 13 år hade jag ärligt talat inte blivit så värst glad - jag tvivlar nämligen på att man är tillräckligt medveten för att vara rädd om både sig själv och den andre i den åldern, vilket också de där tidiga graviditeterna visar på. För inte är det väl att vara rädd om sig att skaffa barn vid 13 liksom....
Att anmäla den person som har sex med ens minderåriga barn känns inte så genomtänkt - om det inte är en i lagens mening vuxen person förstås för då är det ju snarare utnyttjande än ett förhållande. Jag tror på att man måste kunna diskutera sådana här saker med sina barn/ungdomar - "stämma i bäcken" så att säga och skicka med dem vetskapen om att man inte är "onormal" för att man väntar med sin sexuella debut tills man är mogen nog att inse vad det innebär att ha sex, och mogen nog att som sagt vara rädd om sig.
Prata istället med dottern, killarna och deras föräldrar - skit i om du är "pinsam" - du gör det för ditt barn skull!
Att vid 12 års ålder börja med sex med andra är väl tidigt och vilken förälder skulle inte bli upprörd över det.
Men att moralisera över det som annars betraktas som naturligt och sunt tror jag inte på. Ännu mindre att försöka förbjuda det när de väl fått smak på det. Det är ju inte så att det är som att springa runt på stan och supa, ta droger och begå kriminella handlingar.
Risken är bara att det fortsätter i smyg, helt utanför din kontroll och med betydligt större risker.
Lagen om s.k. "byxmyndighet" är till för att skydda barn mot övergrepp. Jag kan inte riktigt se att det är varken juridiskt eller moraliskt tillämpbart om det sker i samtycke mellan två närapå jämnåriga tonåringar även om de är under 15.
När är en människa mogen att ha sex, när är man mogen att få egna nycklar hem, hjälpa till hemma, ta eget ansvar för att ta sig till och från skola och fritidsaktiviteter mm. Det finns inga självklara svar på dessa frågor men vissa förldrar beter sig som att deras barn inte är mogna för något av dessa förrän de flyttat hemifrån och ibland knappt ens då.
Jag tycker du ska ta ett rejält snack med din dotter och eventuell pojkvän. Berätta om risker med graviditet, könssjukdomar mm. Ta reda på om hur, var det sker och försäkra dig om att hon inte låter sig utnyttjas.
Sätt upp regler och se till att hon/de skyddar sig.