Inlägg från: Esther M |Visa alla inlägg
  • Esther M

Jag köper ut åt min dotter

Om du förväntar dig påhopp eftersom du  vet att det du gör är fel, vad är problemet? Fortsätt med att göra fel om det är lättare för dig.

• Esther M
    Hickupp skrev 2010-12-24 13:00:36 följande:
    Hålle med! Jag är lite förvånad över att det är så många som köper ut åt sina barn. Undersökning på undersökning som presenteras visar just att barn som serveras sprit hemma och där inte föräldrarna vågar säga nej till att köpa ut, de har större risk för att råka i missbruk. Faran är nog inte de öl man sätter i handen på tonåringen utan ens eget förhållande till att sätta gränser och den inställningen man visar när det gäller sprit. Jag tycker att det är fel, fegt och dumt att köpa ut till tonåringarna.
    Jag tycker att det är fegt och idiotiskt. Att veta att ens barn gör någonting de inte borde är en sak, att bidra till att de kan göra det en annan. Om man som förälder inte ens vågar visa barnen vilket ståndpunkt man har i förhållande till deras alkoholkonsumtion är man svag, dum och oförmögen att ta det ansvar man ska ta som förälder.
  • Esther M
    Sense of happiness skrev 2010-12-24 13:06:29 följande:
    Jag ser hellre att jag vet vad mina barn dricker, än att de får i sig hembränt skit och andra grejer. 
    Då ser du också hellre till ATT de dricker.
Svar på tråden Jag köper ut åt min dotter