Jag köper ut åt min dotter
Alla föräldrar som valt att köpa ut åt sina barn vittnar om helt annat... JAg köper till min son och har gjort det sen han var 16 ungefär.. Han dricker väldigt måttligt... På sin höjd ett par-tre starkcider i månaden.
Min mamma köpte också ut till mig när jag var yngre, och trots att jag festade ganska vilt på den tiden så är jag i dag näst intill helt "vit". Jag dricker kanske en cider eller en drink 1 gång på tre månader.. väldigt lite alltså...
De som köper ut till sina barn, är barn som kan föras in i statistiken(därför att man "vet" att dessa barn dricker), medan de barn som dricker sprit(snodd från föräldrar eller snyltar på vänner), och som absolut inte vågar berätta för sina föräldrar, och därmed kanske sover över hos en vän, de förs inte in i statistiken(eftersom ingen vet om de) och hela studier grundar sig därför på oändliga mörkertal.
Mina föräldrar köpte aldrig ut åt mig, mina vänners föräldrar köpte ofta ut åt de. Och jag är nog den som varit ute på mest hal is både vad gäller alkohol och en del andra droger.
Mina föräldrar är dock underbara föräldrar så de kan inte skyllas för mina misstag :)