• chartreux

    Nanoakvarium

    För något år sedan var jag anti mot små akvarium men efter att ha blivit inspirerad så blir jag och sambon sugna på att skaffa ett litet nanoakvarium. Skulle vara kul att få se bilder på andra nanoakvarium eller om någon har något kul tips eller så. (Och ja jag har sökt på google men kunde vara kul att få se fler)

    Någon? 


  • Svar på tråden Nanoakvarium
  • qenzo

    Har inget Nano, men på Zoopet ve tjag flera som har. Där finns länkar och forumtrådar :)

  • Titrania
    Toppen9 skrev 2010-12-26 00:33:15 följande:
    vad är ett nanoakvarium? *nyfiken*
    Ett väldigt litet akvarie
  • chartreux
    qenzo skrev 2010-12-26 00:32:36 följande:
    Har inget Nano, men på Zoopet ve tjag flera som har. Där finns länkar och forumtrådar :)
    Tack för tipset. Ska kika där. :)
  • delirium

    Köp ett aquatic nature av cocoonserien, de är de absolut snyggaste nanoakvarien tycker jag! Filtret hänger på utsidan så du slipper att ha pump i akvariet. Passar väldigt bra för små räkor och minifiskar :) 
     

  • chartreux
    delirium skrev 2010-12-29 15:54:58 följande:
    Köp ett aquatic nature av cocoonserien, de är de absolut snyggaste nanoakvarien tycker jag! Filtret hänger på utsidan så du slipper att ha pump i akvariet. Passar väldigt bra för små räkor och minifiskar :) 
    Tack för tipset. :) Får se vad det blir för något om det blir av. :)
  • delirium
    chartreux skrev 2010-12-30 16:37:23 följande:
    Tack för tipset. :) Får se vad det blir för något om det blir av. :)
    Självklart ska ni ha akvarium! Skrattande
  • qenzo
    delirium skrev 2010-12-30 18:59:35 följande:
    Självklart ska ni ha akvarium! Skrattande
    Hahaha jaa och börjar man så blir man ofta fast med fler än man planerat :D
    jag fick ta mig i kragen rejält för att packa ihop mitt 105L. Men bara mina växter tar sig (de la av innan vintern) igen så blir nog burk nr 5 aktivt igen hehe 
  • chartreux
    delirium skrev 2010-12-30 18:59:35 följande:
    Självklart ska ni ha akvarium! Skrattande
    Hehe ja sambon är otroligt sugen. :) 
    qenzo skrev 2010-12-30 19:02:22 följande:
    Hahaha jaa och börjar man så blir man ofta fast med fler än man planerat :D
    jag fick ta mig i kragen rejält för att packa ihop mitt 105L. Men bara mina växter tar sig (de la av innan vintern) igen så blir nog burk nr 5 aktivt igen hehe 
     Ja jag är lite orolig för detta (att det ska bli fler, och fler, och fler alltså) och därför tvekar jag. ;) Vi har inte jättemycket plats, allra helst inte sen när vi får vår bebis. Men ett litet nano får ju plats var som nästan. =) 
  • delirium
    qenzo skrev 2010-12-30 19:02:22 följande:
    Hahaha jaa och börjar man så blir man ofta fast med fler än man planerat :D
    jag fick ta mig i kragen rejält för att packa ihop mitt 105L. Men bara mina växter tar sig (de la av innan vintern) igen så blir nog burk nr 5 aktivt igen hehe 
    Haha, det är ju där risken ligger.. Vi har väl en sju-åtta stycken här hemma plus terrarierna. och ändå har man inte fullbordat hälften av alla planer och idéer man har.. 

    TS om du bor i närheten av stockholm tycker jag du ska kika lite i akvariebutiker, till exempel på akvarielagret, södermalms akvariebutik och akvarielieasing för mer inspiration :) Bromma zoo har grymt bra pris på cocoonakvarierna, mitt kostade 800 ungefär(vissa butiker tar 1500). 
Svar på tråden Nanoakvarium