• Stina f

rund napp = PANIK!!!

Det är PANIK i mitt hem!
    Har fått reda på att den enda nappen min son tar och kan ha kvar i munnen har slutat tillverkas!!!
    Det är Bambinos rund napp!!
    Kan inte ens köpa på mig ett lager!
    Hjälp mig snälla! Finns det någon napp som är liknande?
    Tror att anledningen till att han inte kan hålla kvar de ergonomiska napparna är att de är för korta. Den han har är längre och större.
    Har övat och övat och övat men den flyger ut lika fort som den kommer in i munnen...

• Svar på tråden rund napp = PANIK!!!
  • Stina f
    vit pion skrev 2010-12-24 22:46:16 följande:
    Det är den enda nappen min tös också tar. Men det går att köpa dem både på Babyland och babyproffsen, vad jag vet. Hoppas du hittar fler nappar innan de tar slut. Är du säker på att de ska sluta tillverkas?
    har kollat med babyproffset i min stad och de har inga. ska kolla på babyland! 
    helt säkert! Finns inte ens på bambinos hemsida... 
  • Stina f
    annkar78 skrev 2010-12-24 23:23:27 följande:
    Jag fick tips att prova rund napp till min dotter då hon inte tar de andra. Tjejen som tipsade sa att det fanns sådana "fulnappar", som hon kallade dem, på Coop bl.a. Kanske kam vara värt att kolla... Lycka till!
    ok! Ska kolla på de! :) Tack!!
  • Stina f
    Frontline skrev 2010-12-24 23:46:17 följande:
    Hur gammal är han, kanske kan vara läge att sluta med nappen isf...
    nje.. han är 3 mån.. annars hade jag försökt..
  • Stina f
    pluvdo skrev 2010-12-25 10:54:46 följande:
    MAM:s nappar från sex månader är ganska långa och jag tror esskas ellipse är ganska lång med. De är väl i och för sig inte helt runda, men inte anatomiska heller.

Sedan säger du att du försökt med andra nappar med men... alltså, min son var van vid långa nappar också i början eftersom jag som inte kunde något om nappar köpte sådana från sex månader när han var nyfödd. Han hade svårt för att ta esskas anatomiska i början, men om jag bara höll kvar dem så lärde han sig sedan att suga på rätt sätt. Är du säker på att det inte går att, med lite tålamod, lära din son också?
    tack! Ska kolla upp de napparna :)
    Övat och övat och övat.. men icke då! Han blir skit sur när den anatomiska nappen kommer in i munnen!
    Men ska fortsätta och hoppas på att de kan funka tillslut.. 
  • Stina f

Hallo allehop!
    Har nu fått reda på att de kanske finns ett företag som ska ta över tillverkningen av dessa nappar!!
    Håller alla mina fingrar och tår på att de gör de!!

• Stina f
    t0va skrev 2010-12-28 21:06:48 följande:
    jag hittade dessa idag på coop i göteborg, www.littlekidscorner.se/sv/product/432/Nuby-R... vi har letat på många ställen men idag hittade vi, så nu ska det testas om det funkar. 

Hoppas några andra tar över tilverklingen.  
    inressant :) Skriv gärna sen vad han/hon tyckte om dem.

• Stina f
    framsteg skrev 2010-12-28 23:51:38 följande:
    Pratade med en babyproffsen butik idag som sade att de är på gång med någon form av ersättning för dessa nappar, men när var och hur det kunde hon inte svara på... Så det låter ju ungefär som det du säger. (Den butiken hade också haft folk som länsat oavsett färg och bunkrat upp...)
    hoppas de kommer snart! Ja bunkrar upp med massor av nappar :)

• Stina f
    vit pion skrev 2011-01-24 18:32:35 följande:
    Babyproffsen rinde upp mig idag. De har fått in nya nappar som ska vara i princip identiska med Bambinos runda napp. Den ska heta Nova Care, tror jag. Dessa nya nappar ska alltid finnas på babyproffsen i fortsättningen. Ska själv dit någon dag och checka in dem. Såå...då bör problemen vara lösta eller hur??
    hoho! Då ska ja till babyproffsen i morgon och kolla!!
    Hoppas att problemet nu är löst :)

• Stina f

De stora problemet är att de gamla Bambino napparna är de en liten kula på. De min kille han är de en JÄTTE kula på. Och jag tror att anledningen till att den är kvar i munnen är att den JÄTTE kulan stoppas i munnen,.
    Han suger inte fast på nappen utan tuggar på den.. Så vet inte hur ja ska göra ändå...

Alla bambino napparna ja har sett är de en liten kula på så vet inte vart ja har fått tag på denna..
    Fabrikations fel kanske? :) 

• Stina f
    t0va skrev 2011-01-24 21:02:06 följande:
    du kan inte ta ett kort så kan vi kanske hjälpa dig. 
    De ska ja! På nappen antar ja?
    Ska hitta sladden till kameran först :D 
  • Stina f
    hondär skrev 2011-01-24 21:10:06 följande:
    Stina: det var jättestor kula på dotterns napp oxå en gång, funderar på om den svällt för att hon sugit på den mycket och länge? Säkert använd 4 månader...
    hum.. Det kanske de är.. 
    Jag funderade även på om den kan ha svällt i steriliseringen...
    Kokat lite länge.... 
  • Stina f

Nu har jag hat tid och ork att leta efter datasladden till kameran :)
    Här har ni då en MAM 6 mån napp, Liams stooora napp och en normal rund Bambino napp...
    Kan tillägga att Liams stora napp är en bambino napp.
    Ursäkta suddiga kortet men inte världens bästa kamera och fotograf :)

Svar på tråden rund napp = PANIK!!!