• Stina f

rund napp = PANIK!!!

Det är PANIK i mitt hem!
    Har fått reda på att den enda nappen min son tar och kan ha kvar i munnen har slutat tillverkas!!!
    Det är Bambinos rund napp!!
    Kan inte ens köpa på mig ett lager!
    Hjälp mig snälla! Finns det någon napp som är liknande?
    Tror att anledningen till att han inte kan hålla kvar de ergonomiska napparna är att de är för korta. Den han har är längre och större.
    Har övat och övat och övat men den flyger ut lika fort som den kommer in i munnen...

• Svar på tråden rund napp = PANIK!!!
  • vit pion

Det är den enda nappen min tös också tar. Men det går att köpa dem både på Babyland och babyproffsen, vad jag vet. Hoppas du hittar fler nappar innan de tar slut. Är du säker på att de ska sluta tillverkas?

• annkar78

Jag fick tips att prova rund napp till min dotter då hon inte tar de andra. Tjejen som tipsade sa att det fanns sådana "fulnappar", som hon kallade dem, på Coop bl.a. Kanske kam vara värt att kolla... Lycka till!

• Frontline

Hur gammal är han, kanske kan vara läge att sluta med nappen isf...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Stina f
    vit pion skrev 2010-12-24 22:46:16 följande:
    Det är den enda nappen min tös också tar. Men det går att köpa dem både på Babyland och babyproffsen, vad jag vet. Hoppas du hittar fler nappar innan de tar slut. Är du säker på att de ska sluta tillverkas?
    har kollat med babyproffset i min stad och de har inga. ska kolla på babyland! 
    helt säkert! Finns inte ens på bambinos hemsida... 
  • Stina f
    annkar78 skrev 2010-12-24 23:23:27 följande:
    Jag fick tips att prova rund napp till min dotter då hon inte tar de andra. Tjejen som tipsade sa att det fanns sådana "fulnappar", som hon kallade dem, på Coop bl.a. Kanske kam vara värt att kolla... Lycka till!
    ok! Ska kolla på de! :) Tack!!
  • Stina f
    Frontline skrev 2010-12-24 23:46:17 följande:
    Hur gammal är han, kanske kan vara läge att sluta med nappen isf...
    nje.. han är 3 mån.. annars hade jag försökt..
  • pluvdo

MAM:s nappar från sex månader är ganska långa och jag tror esskas ellipse är ganska lång med. De är väl i och för sig inte helt runda, men inte anatomiska heller.

Sedan säger du att du försökt med andra nappar med men... alltså, min son var van vid långa nappar också i början eftersom jag som inte kunde något om nappar köpte sådana från sex månader när han var nyfödd. Han hade svårt för att ta esskas anatomiska i början, men om jag bara höll kvar dem så lärde han sig sedan att suga på rätt sätt. Är du säker på att det inte går att, med lite tålamod, lära din son också?

• pluvdo

Nu kan sonen förresten inte ta långa nappar längre istället. :) De bara flyger ut. Plus att de har annan form, så då försöker han vrida och vrida på dem för att få dem "rätt" eftersom han är van vid hur det känns med anatomiska nappar i munnen. :)

• fönster mot vägen

Är bara en vanesak. Sonen hade jätte svårt att ta nappen till en början. Den bara flög ut hela tiden. Har en ergonomisk napp. Men nu när han är 4 1/2 månad har det. blivit mycket bättre och han kan oftast behålla den i munnen. Så hade jag varit du så hade fortsatt med vanlig napp.

Svar på tråden rund napp = PANIK!!!