• OoOoO

BF september 2011

Kunde inte sova så jag har smygit upp i soffan och har ätit både chips och choklad, men det får man göra som gravid eller hur ;)

Har också illamående till och från, men inte alls lika mycket och än så länge inga direkta kräkningar, inte alls som jag minns från mina tidigare graviditer. Har två tjejer på 4 och 6 år.

Skillnaden är även att jag är riktigt nojjig över att det finns någon där inne som mår som h*n ska. Hade ett ma och två mf under 2010.

• OoOoO

Efter ett ma och två tidiga mf under 2010 är jag jätteorolig.

Har egentligen ingen mer anledning än just min missfallshistorik.
    Jag ringde bm för att prata om detta och ev försöka få ett tidigare ul än rul som känns jättelångt borta.

Hon jag pratade med var jättebra, men hon ville inte erbjuda tidigare ul eller vul med tanke på att man inte är helt säker på hur det kan påverka barnet. Dessutom är det ju ingen garanti för att det inte avstannar dagen efter eller så.

Hon tyckte däremot att det var viktigt att jag pratar med min riktiga bm på inskrivningen om min oro, möjligen kunde jag kanske få göra ul då. 

Är idag i 8+2, mitt ma avstannade i 9+2, men upptäcktes inte förrän 12+5 då jag fick blödningar. Kan helt enkelt inte slappna av helt pga det, sen blir jag dessutom orolig över att min oro kan skada. Någon som känner igen sig? 

• OoOoO
    MA innebär att det blev inget missfall omedelbart när fostret dog. Fostret ligger kvar en tid i livmodern innan det stöts ut. 
  • OoOoO

Jag kände inget förrän 12+0 kanske då jag började småblöda. Min första reaktion var att något var fel. Jag ringde sjukrådsupplysningen som sa att man kan blöda, det behöver inte vara något. Åk och kolla när du kommer hem (jag var utomlands) för säkerhets skull. 12+5  när jag kom hem åkte jag in direkt och man konstaterande ma.

Jag trodde att allt var som det skulle ända tills jag började blöda. Ända hade graviditeten svstannat flera veckor innan.

Så var det för mig, det är säkert olika. Hoppas jag inte skapar mer oro för någon som inte hade oro. Detta är iallafall vad min oro beror på

• OoOoO
    knorrig skrev 2011-02-12 11:55:28 följande:
    Okej. Jag har iofs inte varit med om det själv, men kan föreställa mig oron för den som redan varit med om det (och även mf).
    Första grav för mig och med mycket tankar om hur det ska gå. Försöker att ta dagen som den kommer och vara i nuet.
    Hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången! :)
    Tack! Alla tecken för en lyckad graviditet finns, men tyvärr har jag svårt att släppa oron.

Försöker tänka att jag faktiskt har två friska underbara barn från ett tidigare förhållande, men vi vill ju ha en gemensam med.

Kommer ihåg första graviditeten, med allt det innebar. Tankar om hur det ska gå finns även efter många graviditeter. Detta är faktiskt 7:e gången jag är gravid. Har iallafall lätt för att bli gravid.

Helt rätt inställning att ta dagen som den kommer och leva i  nuet.

• OoOoO

9+2 idag. Den dag det avstannade för mig i somras, men det upptäcktes inte förrän 12+5, så jag blir nog inte lugn av att passera 12+0.

Längtar till inskrivningen 28/2. Har redan ringt och uttryckt min oro, men fick bara svaret att ta det lugnt, de erbjuder helst inga tidiga ul, jag får ta det med min bm på inskrivningen.

Senaste dagarna har min oro bara blivit värre, fast jag har ingen riktig anledning. Jag har tydliga symptom. Sen blir jag arg på mig själv för att jag oroar mig. Jag väntar inte missfall. Jag ska ha bebis i september.

• OoOoO
    Allinug skrev 2011-02-21 17:27:24 följande:
    Är så ledsen. Jag blöder och har ont i livmodern. Har haft det på känn eftersom allt har avstannat. Ska få en akuttid till gyn imorgon. Tyckte ju att det gick för lätt. :(
    Trist, håller tummarna, man tappar inte det sista hoppet förrän man är helt säker.
    När jag fick mitt ma, kände jag att det var över när första bruna flytningen kom, men trodde in i det sista att det skulle vara ok.

Hoppas verkligen att allt är bra, det finns ju faktiskt de som blöder mycket under graviditeten.
  • OoOoO
    Allinug skrev 2011-02-22 16:46:53 följande:
    Nu är jag hemma från gyn. Min blödning var inget farligt, bara en slemhinneblödning. Dock hittade de inget hjärtljud på bebisen. Den hade tydligen slutat leva i v.9+4, skulle varit i v.11+3 idag. Så nästan på dagen när mina symtom slutade slutade även min plutt leva. På fredag ska jag skrapas och sedan får vi se. Är väldigt ledsen just nu. Om någon är snäll och tar bort mig från BF-listan så är jag tacksam. Lycka till alla och jag får komma in hit igen i september för att se vilka som fanns i era magar. Lycka till!
    Usch, känner med dig. Mitt ma slutade  9+2 och upptäcktes 12+5. Verkar vara en kritiskt tid.

Styrkekram...

Själv är jag riktigt orolig nu. 9+5 idag...
  • OoOoO

Inskrivning idag och pga av min oro pga MA i somras fick jag göra ett snabbt UL. Allt såg bara bra ut, så nu kan jag nog slappna av lite och längta till RUL 26/4.

Lite lågt HB-värde så det är bara att börja med niferex på en gång, annars allt ok.

• OoOoO

Namn har vi funderat lite på, men har inga konkreta förslag än.

11+6 idag, så imorgon går jag in i v13. Tycker att jag idag och igår har kunnat känna eventuella fosterrörelser, men är skeptisk till att det verkligen är det. Blir tredje barnet för mig, känner verkligen igen känslan, men tycker att det är för tidigt. Vad tror ni?

Svar på tråden BF september 2011