• OoOoO

BF september 2011

Grattis till era bebisar: JennyPenny, Sockerslav och sannaminaord

Lycka till velvet, (när som helst nu är ett grattis på sin plats här med)

Lycka till cornellia, hoppas det går snabbt

Själv har jag haft förvärkar från halv åtta igår till ungefär 3 i natt. Riktigt regelbundet dessutom. Nästan så man trodde det kunde hända något. Det enda det resulterat i är att jag är trött och trött i magen. 38+0 idag!

Dags att väcka tjejer, äta frukost, gå till skolan. Sen får väl jag och lilltjejen gå hem och krypa upp i soffan och läsa någon bok 

• OoOoO
    velvet skrev 2011-09-06 16:30:19 följande:
    Nu är hon här! 3240 g och 49 cm lång, vår lilla Livia! Hon är underbart söt och snittet gick bra, även om jag var livrädd.
    Stort grattis!
  • OoOoO

Tog 2 alvedon redan när jag gick och la mig eftersom jag hade förvärkar, men inte sov jag bättre för det. Inte riktigt lika mycket förvärkar som natten innan, men nästan lika mycket vakentid.

Idag kan han hålla sig inne, iallafall innan ikväll eftersom sambon jobbar nästan 2 timmar bort. Han har fått höra vad jag känner om det. Tror inte han tror att det kommer gå så fort som jag tror. Är ju hans första, men det är ju jag som föder och det är mitt tredje. Jaja, det lär ju ändå inte hända idag.

Bm-besök imorgon och då lyckades han iallafall ta ledigt. Första gången sen inskrivningen som han ska med.

Bara lite bitter, men det är dags för bebis tycker jag, trodde hans kulle vara här nu.

Lycka till nu Hanna Elise, håller tummarna

Blir ju också nyfiken om det hänt något, men det känns inte som mina förvärkar gör någon nytta alls tyvärr.
    Fast jag har nog ganska hög smärttröskel för när jag kom in med första barnet fick de berätta att jag hade värkar och då var jag öppen 3 cm, åkte in pga vattenavgång. 

• OoOoO

Har ganska mycket förvärkar idag, men oregelbundet.

Ömma bröst, speciellt bröstvårtorna, har jag inte kännt alls tidigare 

• OoOoO
    Cornellia skrev 2011-09-07 13:42:14 följande:

idag kl 8.14 kom vår efterlängtade Ludvig till världen via ett akutsnitt. Dock mår vi allihop bara bra. 4415 g och 53 cm.

Grattis!

Skönt att ni mår bra, en riktig bamsing. 
  • OoOoO

Grattis till alla nya bebisar

Själv hade jag kraftiga sammandragningar från 18 igår till 2-3 i natt 

Bm idag och nu är huvudet iallafall ruckbart

Hade en sammandragning precis när hon skulle lyssna och det var skönt att höra att hjärtljuden var bra ändå.

Allt såg så bra ut, nästa tid kommer jag vara på övertid, hoppas jag slipper

• OoOoO
    tstenius skrev 2011-09-08 20:37:42 följande:
    idag kom lilla joel med en rasande fart på bf +5.
    fick värkar halv två, var och handlade och hämtade dottern på dagis, klockade värkarna när jag kom hem dem kom 2-3 min emellan. ringde mamma som skulle hämta jennie, börjar då känna tryck neråt, ber maken ringa fl.
    utanför kupolen i borlänge gick vattnet och huvudet kom halvvägs ut, skrek åt min stackars man att  ringa 112, kom fram till räddningsstationen i borlänge 15:21 och 15:22 är han född, första bebisen som förlösts på räddningsstationen.

men nu mår vi bra allihopa. 
    Oj, men grattis
  • OoOoO
    SandraP1990 skrev 2011-09-09 01:51:12 följande:
    Nu ligger vi äntligen på bb jg karln å våran lilla skatt som kom te oss igår kväll blir de nu! Lilla thea vägde 4025 å e 53 cm lång å e ett riktigt litet matvrak!
    Grattis!

Har haft en lugn natt, längesen jag sov så bra. Var bara uppe 2 gånger och kissade. Hoppas det är lugnet före stormen.
    Jag som provade att gå i svampskogen igår, det funkar alltså inte alls Tungan ute , men vi fick ju svamp iallafall.

Har det kommit några fler bebisar inatt?

• OoOoO
    syltvessla skrev 2011-09-09 17:30:29 följande:
    I måndags kom vår lilla Oliver.. 7 dagar innan Bf. 52 cm o 3895 gram. O jag har aldrig varit lyckligare!
    Grattis
  • OoOoO
    nasj skrev 2011-09-10 02:41:57 följande:
    Vid 20.55igår kom äntligen våran lilltjej,en liten krabbat på 3285kg,det gick så snabbt så det fanns ingen tid för bedövning,smärtan var olidlig(jag är inte gjord för att föda)men som tur var gick allt ändå toppenbra och 2timmar efter det att vi kommit in,var hon ute
    Grattis
Svar på tråden BF september 2011