SannaMac skrev 2011-01-04 10:05:28 följande:
Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"
Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
Hej!
Inte för att göra dig rädd men jag fick ett ma i september och jag kände väl på mej nånstans innerst inne att nåt inte stämde nån vecka innan, sen på sön på jobbet hade jag liten blodflytning i trosan, på mån lite till och lite ont i magen, på tis blödde jag liiite mer men inte ens som mens men jag ringde kk (efter jag ringt släppte det och ja började blöda ordentligt) fick komma dit på en gång och det visade att fostret var dött sen ca 1-2v, så tyvärr så kan fostret ha dö i magen utan att man blöder på en gång, de kan ta några veckor:(...sen så kan du ha kvar graviditetshormonerna i kroppet upp till 9v efter ett missfall så att ta ett gravtest gör varken till eller från:( HOPPAS för din skull att det är en frisk liten krabat där inne:)
jag är livrädd nu för att få missfall igen, speciellt då jag har sååå ont i magen:( men man får leva på hoppas och njuta så länge det varar:)