BF september 2011
Skulle tagit med filt och tunn overall om vädret är dåligt.
jo ja ska kolla upp priserna på å koppla ur airbagen innan, vet att de kan skilja, en del verkar ta 500 för å koppla in å inget för å koppla ur medan en del ta 3000...å kostar de så mycke så få de vara.....ni som har barn sedan tidigare var har ni haft bebisen och hur funkade det?
vad tror ni om babyskyddet man kan köpa på biltema?
jo klart de finns bättre bilskydd än biltemas å andra sidan ska som ju vara säkra dom me!.....men dom kan ju va betydligt mycke dyrare oxå....finns det nåt bra som även är billigt??
jaa...900-1200 ungefär
Ni som fött tidigare...har en lite fundering angående avslaget....vad ska man ha för skydd för de? räcker det med nattbindor eller måste man köpa såna där "tjockbindor" som dom hade för 10-20 år sen??
till en annan sak..upplever min bebis mer aktiv den senaste veckan än den nånsin varit...och sparkarna eller vad det är ner mot underlivet gör rent ont....känns som den sticker en kniv inifrån magen ner i underlivet...nån fler som har så?
skulle eg ha tid hos bm denna vecka men då jag inte är på hemma i staden utan hos min mamma som bor i en liten ort så missade jag att få tid idag(vilket är enda dagen bm jobbar och hon jobbade första dagen efter semestern idag) hade planerat resa m familjen idag for halv 10 och kl 9 ringde bm och sa att idag är enda dagen hon jobbar...grrr...hade ju varit bra att veta det innan så hade man ju väntat med resan till imorron....så nu får ja vänta med bm besök till nästa ons:((....hade ju velat veta om min sf mått ökat sam hur bebis ligger...nu blir de bm möte v 36,37,39 å 41 ist.
hur gör bm för att kolla om huvudet är ruckbart eller fixerat?? har inte varit på min v35 kontroll så ja har ingen aning hur lillen ligger...ska dit på ons v36 ist...
usch lillen har varit jätteaktiv i över 1v nu men så igår så ha han knappt känts av....ja blir såå orolig...å min sambo är cool lugn å säger att den måste ju sova ...joooo men natten,dagen å kvällen...(hans mamma hade sagt att de va vanligt att dom är lugna) men nu när man är så nära slutet så är de väl ändå extra viktigt att man känner av dom små liven?? som tur är så har han iaf rört sej nu på fm så ja kan slappna av lite...men legat långt ner och sparkat,innan ha de varit mot revbenen.....trycker även att min mage har blivit mjukare och flyttat sig långt ner....har ni oxå så??
verkar som många har mycke sammandragningar....jag har nästan inga(inte som ja känner av iaf) känner bara om ja gått väldigt mycke eller när ja varit upp å kissar å lägger mig igen....är de nåt å oroa sig för??
många frågor nu men tacksam för svar:)