Inlägg från: Lattelower |Visa alla inlägg
  • Lattelower

BF september 2011

BF Listan {#emotions_dlg.flower} September 2011 {#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep Dea (andra barnet)
    1 sep Nasj (andra barnet)
    1 sep Cat (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    4 sep Astrogirl 
    (första barnet)
    4 sep Minnie Mouse (andra barnet)
    4 sep IdaElin0406 (tredje barnet)
    4 sep Martinja (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    5 sep Ellebellebi2010 (första barnet)
    5 sep Emelie8409 (andra barnet)
    5 sep Jennie f (första barnet)
    5 sep sandslott
    (andra barnet) Helsingborg
    5 sep Gloria (tredje barnet)
    6 sep Tingeling 85 
    (första barnet)
    6 sep Renni  (andra barnet)
    6 sep Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    6 sep Vinxen  (första barnet)
    6 sep HannaPannas (tredje barnet) Göteborg
    6 sep Leilaz
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    7 sep sandqvist (första barnet
    7 sep Sarroh (andra barnet)
    8 sep knorrig (första barnet)
    8 sep
     Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep LivräddMedStil (första barnet)
    10 sep Myrran81 (tredje barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    10 sep Laref (andra barnet)
    10 sep änglabitch (första barnet)
    10 sep Hannabus 
    (första barnet)
    10 sep Clara82 (första barnet)
    10 sep Frka11(andra graviditeten, 1 ma.)
    11 sep syltvessla (första barnet)
    11 sep Mimmi86 (första barnet)
    12 sep hanna elise 
    (andra barnet)
    12 sep NornaB (fjärde barnet)
    12 sep lagottolisa (första barnet)
    12 sep Angeliccca (tredjebarnet + ett bonusbarn(första gemensa barn)
    14 sep Saranen (första barnet)
    14 sep Kitty 82 (fjärde barnet)
    17 sep Eveliina11 (första barnet)
    17 sep Limpan 83 (första banet )

• Lattelower

oj va många vi var som har varit på VUL idag. Jag har också varit på det och fick se och veta att allt var bra. Lilla pyret var drygt 3 cm hehe inte mycket det. så jag har just gått in i vecka 11 (10+1).
    Tycker det där med storleken och vilken vecka man är i stämmer dåligt när man läser på olika hemsidor, nån mer som upplever det så ?

• Lattelower

Jag har nog hamnat i de där spök veckorna för inte känner jag mig specielt gravid längre. (föruom att magen är lite större, men även den har minskat tycker jag)
    Jag är 11+5 i dag. Jag är så glad att jag har en angelsound så att jag kan lyssna på det lilla pyrets hjärta när jag blir nervig över hur det står till. Jag lyssnade i morse och fick höra det härliga ljudet ... tjoff tjoff.tjoff som ett litet tåg där inne Skrattande
    Jag har också köpt ett par mammabyxor men än är dom lite stora över rumpan men men jag växer nog i dom. 2kg extra redan.

• Lattelower
    DaniellaG skrev 2011-02-14 09:08:11 följande:
    Fungerar den bra? Den var ju liksom billig också, trodde sån skulle vara jättedyr! :)
    Den fungerar riktigt bra tycker jag. Jag hörde första gången i v 9+3. Jag är iofs rätt smal men nu i vecka 12 är det inga problem att hitta och höra. Riktigt mysigt.
  • Lattelower
    She is Me skrev 2011-02-15 09:06:42 följande:
    Det är väl en annan sak, om man går ner i tid. SGI och FP påverkas inte om man blir sjukskriven. För SGI och FP beräknas på förväntad inkomst. 
    Du kan arbeta mindre före förlossningen utan att sänka din SGI

Du som är blivande mamma kan sluta arbeta eller minska din arbetstid inom sex månader före den beräknade förlossningen utan att din sjukpenninggrundande inkomst sänks.

Olika regler för olika dagar

De första 180 dagarna som föräldrapenningen betalas ut gäller speciella regler. För att du under de dagarna ska få föräldrapenning beräknad på din sjukpenninggrundande inkomst måste du ha haft rätt till en ersättning som överstiger 180 kronor per dag i 240 dagar i följd före barnets beräknade eller faktiska födelse. När Försäkringskassan bedömer om du uppfyller villkoret utgår vi från den tidpunkt som är mest fördelaktig för dig - den beräknade eller den faktiska födelsen. Uppfyller du inte villkoret får du ersättning på grundnivå med 180 kronor per dag.

läs mer på
    www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/foraldrapenning_och_sjukpenninggrundande_inkomst
  • Lattelower
    Lindan1 skrev 2011-02-15 10:38:12 följande:
    Jag har också BF september 2011, barn nr 2 =) Grattis till er andra =)
    åh det blir väldigt tätt på mellan dina två då ?! Grattis !!
  • Lattelower
    Emelie8409 skrev 2011-02-15 16:24:09 följande:
    Lider med alla er som mår så illa och är samtidigt glad att jag slipper det!
    Har ett annat problem istället, är nämligen tokförstoppad!! Vill nästan grina när jag känner att jag måste göra nr 2 för jag vet hur ONT det kommer göra! Är nästan lika illa som att föda barn!! Är helt förstörd i rumpan nu och det gör jätteont...! Får försöka inhandla lite katrinplommon eller nåt.. Nån som vet något som är godare än katrinplommon?? Har så svårt för dem nämligen...
    jag köpte lactulos på apoteket och tog högsta dosen i ett par dagar det gjorde susen. nu behöver jag bara normaldos en gång per dag så går det som smort så att säga. lactulos är receptfritt.
  • Lattelower

Min mage har "försvunnit" ! för några dagar sen så va det svårt att dölja men nu ser jag lika smal ut som vanligt. Är det nån mer som varit med om nåt liknande ?
    Tur att jag gjort cub testet nyligen så jag vet att det finns nåt där inne  och att jag har "växtvärk" lite då och då.

• Lattelower
    lillagreizn skrev 2011-02-22 21:49:10 följande:
    Min pojkvän är i Oslo, så har ingen annan som kan laga maten åt mig heller. Bara stå ut det blir förhoppningvis bättre :) men är livrädd för att gå ner nå ner i vikt, väger redan alldeles för lite! :( Ska försöka prata med min bm, har en massa allergier oxå som gör det väldigt svårt att äta grönsaker & frukt. Så den enda jag typ får i mig nu är yoghurt :/
    Jag hade också stora problem ett tag och är näst intill mager innan graviditeten. Jag fick i mig nästan allt som var drickbart och kallt, dock med lite möda. Jag köpte näringsdrycker/energidrycker på apoteket. en sån på 2,5 dl motsvarar en måltid. Dom är inte det billigaste men det fungerade för mig. Efternågra dagar vände det. Jag antar att man hamnar i en dålig cirkel när man får i sig så lite energi coh näring så till slut vill inte kroppen ha något. prova dom. Hallon och jordgubbssmaken är bäst. Det är dessutom bara fusk smaker på dem så dom är allergivänliga.
Svar på tråden BF september 2011