BF september 2011
Jag fick ingen behandling men läser nu på nätet att man alltid ger gravida kvinnor en antibiotika kur i misstanke av urinvägsinfektion/blåskatarr
är det någon som vet vart jag kan gå på vattengympa för gravida dagtid här i stockholmstrakten ?
jo visst har du kännt din första sammandragning. Jag har Många / dag vissa gör ont och andra inte. Men varje gång blir magen hård som bara den. nästan alltid bara höger sida. Livmodern är lite högervriden på de flesta fick jag höra av min BM. så det är som det ska. Om man ska se nåt possitivt med det så kan du ju passa på att mäta hur stor den är då så kan du på så vis se hur mkt det växer :) Är ju lite enklare att känna kanterna när den är så spännd.
Sälv är jag sjukskriven några veckor nu för att se om dom onda sammandragningarna / prematura verkar går över.
för mig hjälper värme om det känns alltför jobbigt.
Skickar med en länk där det står med om dessa sammandragningar.
se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/braxtonhicks/
Kom just hem från BM. Vi pratade lite allmänt sen fick jag väga mig, drygt 5 kilos vilktuppgång. Sen mätte hon livmodern, fundusmåttet och fick det till 21 nästan 22 cm. Och sen lyssnade vi på hjärtljuden. Härligt att höra. dom slog 145 slag/min.
Allt bra förutom mina kraftiga sammandragningar, tråkigt att bara gå hemma och ta det lugnt när det finns så mycket man skulle vilja göra och självklart så vill jag ju jobba. Dagarna blir långa här hemma.
Jag hade inte heller väntat mig en sjukskrivning redan ( v 24). Men som sagt det är tydligt att det inte bara handlar om mig längre och det i sig är ju mysigt. Men långtråkigt blir det.
sitter å googlar på stödstrumpor.... mina fötter har börjat svullna redan
ser inte fram emot en sommar i stödstrumpor, men vad tusan ska man göra... nån som har tips på sidor med fina strumpor, som kan fungera till sommar klädsel?!
har hittat dessa hittentills:
cocoz.se/
www.pahnemedic.com/product.php?iProductId=566