• Skrutt74

BF september 2011

LitenMy skrev 2011-01-24 05:07:25 följande:
    Mitt sista inlägg! Jag fick missfall i fredags! Fan det värsta jag någonsin varit med om! Gjorde ont som saten men mest i själen! Jag kan inte komma iväg på kontroll idag för båda mina barn har magsjukan så denna helgen har varit ett helvete här! Önskar er andra all lycka! Jag hoppas jag med snart träffar prinsen så jag kan få en ny liten bebis i min mage! Kram till er alla
    Beklagar missfallet! Jag vet hur ont det gör både kroppsligt och själsligt.

Jag vet inte om jag ska börja hänga här ännu. Ska på första VUL idag och vet ju inte om det blir positivt eller negativt resultat eftersom jag har haft krångel från dag1. Har haft bruna blödningar heöa tiden sedan jag plussade för 1,5 vecka sedan. Dessa blödningar har hållits i schack med progesteronvagitorier, men nu är det som om det ska komma mera igen. Blä! Hoppas i alla fall att det går bra idag.
  • Skrutt74
    hanna elise skrev 2011-01-24 10:11:44 följande:
    går in i vecka 8 idag. Känns så skönt att man närmar sej de 12....:) (visst 5 veckor kvar, men ändå, varje vecka känns helt magisk.)

Men jag har haft en obehaglig känsla av att når inte står rätt till. Jag har så ont på vänster sida av "tjejmagen". Varje gång jag hostar till, nyser, eller rör mej lite för fort så hugger det och krampar. Det gör verkligen jätteont och ibland så tar det säkert 10 sekunder innan det släpper.
    Vet någon vad det beror på?

Minns inte att jag kände något sånt under förra graviditeten. Iofs så var det så länge sen så det kanske jag har glömt.
    Skulle tro att det är ligamentsmärtor. Jag har haft sådana i alla mina graviditeter. När livmodern växer så hnner inte ligamenten med alla gånger, därav smärtor ibland. Jag kan få det bara jag svänger mig i sängen på ett lite oförsiktigt vis.
  • Skrutt74
    Hannabus skrev 2011-01-24 11:33:21 följande:
    Ok. Är det någon mer än mig som har apont i naveln, jag vet, de låter jättekonstigt, kanske inte alls har med grav o göra men jag tycker de är obehagligt. Är nästan öm i huden, både över och under naveln, som om något drog den inåt och nedåt.. Konstigt ställe att ha ont men nu är det 3 kvällar i rad.

Om 2 timmar skall jag på VUL :) Pirr pirr i magen! 
    Jag ska också just på VUL. Efter 2 timmar och 50 minuter. :) Hoppas vi får goda resultat av det!
  • Skrutt74
    Jennypenny83 skrev 2011-01-31 09:33:36 följande:
    Min chef ringde när jag var på väg in till jobbet imorse, jag behövde inte komma om jag inte ville eftersom vi var överbemannade. Jag vände bilen snabbt som attan haha... Alltså detta har aldrig hänt innan, vi brukar alltid vara alldeles för få sjuksköterskor :)

Jag har mått hyfsat hela helgen, har inte spytt på flera dagar, det har varit jätteskönt. Men nu i förmiddags så kom illamåendet tillbaka med full kraft och frukosten fick jag inte behålla. Så det går verkligen upp och ner.

Vi köpte ny bil igår, så nu har vi plats till 2 barn, 2 vagnar, hundar etc. Tjoohoo!
    Härligt att få ett sådant telefonsamtal. Ett sådant skulle jag också vilja få någon gång. Vi har så sprängfylld avdelning just nu där jag jobbar, så vi har tre stackars patienter som får ligga i korridoren. Njut nu av den extra lediga dagen!Glad
  • Skrutt74
    Dior skrev 2011-01-31 10:10:26 följande:
    Jaha. Jag är i v7 (6+4) och jag känner absolut ingenting mer än att jag är tröttare än vanligt. Min första graviditet var det likadant, jag fick påminna mig själv att jag var gravid inna jag hade fått mage.
    Jag är också gravid i v 7 (6+6) och jag har lite molvärk ibland och väldigt ömma bröst. Annars mår jag som vanligt. Lite tröttare kanske... Magen spänner ibland, gaser i tarmarna. Jag ska på VUL idag och hoppas såååå på att få se ett tickande hjärta.
  • Skrutt74
    Dior skrev 2011-01-31 10:35:56 följande:
    Jag ska till min BM på onsdag, men det var för en annan sak egentligen. Så jag hoppas att hon går med på ett vul då jag fick veta första graviditeten att jag kanske skulle få tvillingar. Fick göra vul eftersom att dom såg en fostersäck men inget i den. Så jag vill mer än gärna ha fått gjort ett vul eller om det bara blir ett vanligt ul.
    Hoppas du får ditt vul. Om inte annat för att man ska hålla oron i schack lite. Jag ska på VUL idag också. Var för en vecka sen och såg en hinnsäck med en liten vit prick i. Idag hoppas jag få se en större prick med ett tickande hjärta. Hade en ofostrig graviditet för ett år sedan som upptäcktes på vul i v 8. Hoppas på att slippa det denna gång.
  • Skrutt74
    Renni skrev 2011-01-31 10:51:32 följande:
    Godmorgon !

Idag är det 8+3 för mig... Idag känns det som en "bra" dag utan så hemskt mycket illamående, vilket känns jätte bra för idag är första dagen på nya jobbet =).... Jobbar inom vården & jag vill inte ens tänka på alla dofter man kan få känna & illamåendet på det...

Jag är såååå nervös inför jobbet idag =S men jag hoppas att det ska bli bra.
    Lycka till med nya jobbet!
  • Skrutt74

Lycka! VUL idag visade att vår lilla prick hade växt och idag tickade hjärtat så fint! <3

• Skrutt74
    Astrogirl skrev 2011-01-31 23:15:41 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. 

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
    Jag beklagar! Jag vet hur jobbigt det är med missfall och det är ju allas vår mardröm hela tiden efter plusset. Jag hoppas att du så småningom orkar ta nya tag och att ni snabbt blir gravida igen. Styrkekramar!
  • Skrutt74
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 08:19:20 följande:
    Mmm... och för mig som inte har något direkt illamående (bara om jag stressar iväg till spårvagnen när jag vaknat, behöver ta det lite lugnt om jag ska klara resan) tog jag det som ett kvitto på missfall. Det är galet ångestframkallande att vänta och söka tecken... men efter fyra tidiga missfall och fyra års behandlingar finns det liksom ingen annan väg misstänker jag - jag kan bara oroa mig. Men det blev lite bättre efter att jag såg hjärtat slå. Då är det inte ett skämt i alla fall, jag är verkligen gravid
    Jag mår inte heller illa, förutom om jag hinner bli alltför hungrig och det går för lång tid mellan målen. Även jag har tre missfall i bagaget (varav ett i v 19) och denna gång har jag blött från dag 1. Jag har redan hunnit med 4 VUL och än igår såg allt bra ut och knyttet hade växt. Håller tummar för oss!
Svar på tråden BF september 2011