vanligmänniska skrev 2011-08-12 12:53:33 följande:
Har idag lagt in första tvätten med bebiskläder och annat som skall höra denn* till.. tog med spjälskydd och hela kitet. Vet inte om det skall vara nödvändigt men när man ändå håller på så :) Så snart skall jag hämta upp första lasset och vika ihop!
Kom precis hem från förlossningen med där jag skulle kolla aktiviteten i magen då bebis varit väldigt lugn senaste veckan, främst senaste dygnet. Såklart (känns som det varit "falskt alarm" för de flesta) så var allt bra. Hjärtat slog på för fullt och visst rörde sig bebisen, bara att den ändrat läge vilket tydligen gjorde att jag inte kände rörelserna lika tydligt.
Fick även göra ett TUL när jag var där. Visade att bebis idag väger ca 2500g, v 36+0. Kan någon säga mig om det verkar ligga inom det normala? Har ju fått för mig att vi kommer få ett stort barn..
Jag har också varit på UL idag och uppskattad vikt blev 2900-3000 g, så om det stämmer kommer jag att få en jättebebis.

Men jag tar det med ro, min förstfödde blev uppskattad att ligga långt över 4 kg men vägde sist och slutligen 3,6 kg. Jag är i v 34+6 idag. 2500g låter kanske lite litet, men det kan ju vara att mätningarna inte riktigt stämmer alla gånger.