BF september 2011
Hoppar in här! Hyffsat nyplussad, BIM imorgon och beräknad 29/9. ![]()
Hoppar in här! Hyffsat nyplussad, BIM imorgon och beräknad 29/9. ![]()
Jag försöker att hålla mig cool inför det här med risk för missfall. Har än så länge inte råkat ut för ett och har en underbar 3-åring här hemma. Har många vänner som aldrig fått missfall och har flera barn, så det är ju fullt möjligt att slippa. Jag lever på som vanligt (självklart med åtanke om vad jag stoppar i mig). Har inte dragit ner något på träning eller slutat med mina besök till naprapaten. Var där igår, tänkte tanken en gång "Undrar om TENS-maskinen kan störa?" osv.. men slog bort det med idén om att om bönan vill stanna så får det vara en stark en, som klarar livet riktigt bra utanför magen.
Dessutom var det i nacke och axlar han höll på, inte längre ner på ryggen.
Jag måste vara knäpp som går och längtar efter att må illa. Måste vara för att man vill ha ett bevis på att man är gravid.
Kommer ångra mig gruvligt att jag sagt det när illamåendet kommer 
Det enda jag känner nu är att brösten ömmar och är större. That's it typ. Ja, det kan hugga till om jag reser mig snabbt eller så, men inte mycket känningar i magen annars. Trött är jag inte än, kommer väl så småningom...
Jag har fått dille på salta kex. Skulle kunna äta det hela dagarna!!
Känner inte så mycket mer annars. Lite svag växtvärk i magen, inte lika ömma bröst. Men jag försöker njuta innan illamåendet tar sig. Med förra kom det i v. 7 så jag har ungefär 2 veckor kvar på mig ![]()
Jag mår så jävla illa! Postafen hjälper inte ett dugg. Kräks gör jag nu också, det lättar i ca en kvart efteråt sen är det tillbaka till det förbannade illamåendet. Dygnet runt! Ska till bm idag och höra om det finns andra alternativ. Jag är dessutom laktosintolerant och blir gasig i magen av Postafen, det står att man ska rådfråga sin läkare innan man tar Postafen om man är det så jag får väl höra vad bm säger om det med.
Men jag står inte ut längre. Det har bara gått en vecka med illamående så jag har ju minst 4-6 veckor kvar! 
Var hos BM idag på hälsosamtal och fick Lergigan Comp utskrivet. Ska köpa det imorgon och hoppas att det biter bättre på illamåendet. Men jag fick en välbehövlig paus nu under eftermiddagen, illamåendet var som bortblåst, blev nästan nojjig att allt bara lagt av! Men nu börjar det smyga sig tillbaka, urk.....
Hur blir man gruppmedlem förresten??
Postafen gav mig ett lugn mot illamåendet i tre dagar. Nu är det dock mer eller mindre tillbaka. Har kräkts två gånger idag trots postafen. Någon annan som också har varit med om att postafen först hjälpte men slutade hjälpa? Känns riktigt hopplöst. Pratade med BM och fick lergian utskrivet. Hoppas, hoppas att det kommer hjälpa. Imorgon går jag in i vecka 8...