• jessii87

BF september 2011

Jag plussade igår morse och imorse testade jag CB digital som även det visade gravid. Så nu kan jag pusta ut o njuta av att jag faktiskt är gravid. Vilken underbar känsla!! Är bara orolig för missfall.. Hur vanligt är det att man får missfall tidigt under graviditeten?

När berättar ni för vänner o familj att ni är gravida? Jag är så glad att jag spricker o bara vill berätta för min familj osv.. Men det kanske är bäst att vänta lite....

• jessii87
    28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • jessii87

Kul med så många september bebisar! =)) Nu får vi hålla våra tummarna för att det vägen för oss alla. Är lite orolig för mf, vet inte varför egentligen. Kanske för att jag hört att 1/4 får missfall innan 12de veckan..

Men äh nu njuter vi av detta Hjärta

• jessii87
    SannaMac skrev 2011-01-02 13:41:31 följande:
    Vet du vad? Oddsen är bättre, när det gäller konstaterade graviditeter, dvs. när det finns ett plus/streck på stickan, är det "bara" 10-20% som slutar i missfall... Det låter mycket, men om man istället tänker att vi som nu är gravida har 80-90% chans att faktiskt få en bebis, då känns det bättre

1/4 eller t.o.m. 1/3 tror jag är den allmänna statistiken, dvs. som gäller även ej konstaterade graviditeter, såna som slutar i missfall redan vid mens och kvinnan vet inte ens att befruktning skett!
    Åh tack. Det gjorde mej mycket lugnare =)) Vill detta så himla mycket att jag skulle bli helt förkrossad om något gick snett.. Men nu känns det mycket bättre..
  • jessii87

Ringde MVC idag för att berätta att jag är gravid o boka till för inskrivning. Jag fick tid redan på måndag(10/1) då är jag i cirka 5te veckan... Känns sååå spännande =))

Ska mannen vara med på det första besöket? Eller är det bara till för kvinnan? Glömde fråga barnmoskan det..Men ni kanske kan hjälpa mej.. =))

Ha det super!! Hjärta

• jessii87

Min första dag senaste mensen var 3de december det blir 4v o 3dagar sedan. Vilken vecka är jag i? Förstår inte riktigt...Är bebisen 2veckor o jag är i graviditetsvecka 4? eller hur är det? Hjälp mej gärna att förståSkäms

• jessii87

Har heller ingen bra dag... Har legat i soffan hela dagen, mår illa men kan inte kräkas. Somnar till då o då... Usch jag mår skit idag. Har sånna humörsvägningar också. Ena stunden glad o lycklig sen gråter jag...

• jessii87
    Jennypenny83 skrev 2011-01-17 18:03:14 följande:

Hej, jag kan överraskande nog hoppa in här... Plussade idag helt oväntat :) Jag trodde mensen hade hoppat över denna gången, det har hänt innan och jag har inte alls haft samma symptom som i mina förra graviditeter. Men imorse vaknade jag med ett mycket bekant illamående, så jag höll mig hela dagen på jobbet och skynade mig förbi ett apotek på väg hem. Och visst... två helt tydliga streck.

Jag har ett MA i babaget och en underbar son på 13 månader, hade hoppats på en 12:a som syskon, men går detta vägen så blir det ju något innan.

GRATTIS TILL ER ANDRA SOM PLUSSAT!!

GRATTIS till plusset!! =))
  • jessii87

Börjar bli lite småorolig. Har varit illamående o haft jätteont i brösten periodvis. Nu i cirka 3 dagar har jag inte känt nått..Förrutom att jag har väldigt svårt för att äta lagad mat. Kan äta frukt o smörgås men inte nån form av lagad mat, inte ens mina favoriträtter...

Är lite orolig om det har hänt något med pyret i magen... =(( Är i vecka 7+5 så illamåendet borde ju inte avta riktigt än...

• jessii87

Ja man är allt orolig o rädd att något ska gå fel. Vill att veckorna ska rusa fram till den säkrare perioden. Samtidigt som man är otroligt glad o lycklig över miraklet i magen!

Svar på tråden BF september 2011