Inlägg från: MissMarilyn |Visa alla inlägg
  • MissMarilyn

BF september 2011

Hej hej!

Hoppar in här!
    Är enligt FL i vecka 13.

Har mått illa i flera veckor men peppar peppar verkar det ha gått över nu! =)

• MissMarilyn

Ser att ni pratar vikt...
    Hann inte gå ner allt som jag hade gått upp förra graviditeten.

Möttes av en snäll men ändå lite klantig barnmorska den här gången.
    Hon tog så fint fram BMI skalan och visade att jag var överviktig och påpekade att det var väldigt viktigt att jag inte gick upp mer än 6-8 kg denna gången.

Vet att hon menar väl men tog det väl sådär. Hon behöver inte visa mig BMI skalan för att jag ska fatta att jag är överviktig. Sen sa hon även att jag måste ju göra glukosbehandling, hon påpekade att när jag var gravid förra gången så fick ju alla göra det, men nu var det inte så längre.

Ne sa jag det är väl bara vi tjockisar som får göra det... -Ja... eeh hehe. Blev hennes svar.

Visst jag vill inte gå upp 22 kg den här gången men det känns inte så roligt att ha viktpress på sig!

• MissMarilyn
    Cornellia skrev 2011-03-16 21:38:06 följande:
    Du har precis lika mycket eller lite viktpress på dig som alla andra! Vad ska dom göra om du går upp? Hindra dig från att föda? Ingen mår bra av att gå upp 22 kg på några månader, dom flesta skulle nog må bäst om dom högst gick upp 6-9 kg.

Jag ser det mer som bra att dom kollar av en lite extra, själv har jag en rejäl övervikt, har både varit på extra tester och läkarkontroll. Man får försöka ha lite distans, du vet om din övervikt, då kan det väl inte skada om BM pratar om det?
    Nej jag är ju mycket väl medveten om min övervikt.
    Men jag blev iaf förvånad att hon började prata om det.
    Kändes så klyschigt att ta fram en BMI karta när nu alla vet att det inte ens överenstämmer med övervikt. =)
  • MissMarilyn
    Mliic skrev 2011-03-16 22:26:16 följande:
    ok, här får inte alla göra sånt för det har jag inte gjort!
    Det konstiga är att jag gick upp 24 kilo under min förra graviditet och min BM sa ingenting om det. Känns ju lite som om det är någon som ska reagera som ser vikten så är det väl hon?
    Det var därför jag blev lite förvånad för min förra BM gjorde inte ens en antydan till det när jag var gravid med sonen.
    Sen ligger det väl kanske lite hos mig också. Man är ju inte helt stolt att man inte lyckats gå ner alla kilon hittills så jag tog väl åt mig lite också. Vet ju att hon menade väl men jag blev lite paff! =)
  • MissMarilyn

Hej alla!

Var på Kub i Torsdags. Riktigt härligt.
    Äntligen förstod jag att jag är gravid! =)

Firae med att köpa två mammatröjor! =)

Någon som har tips på bra websidor med fina mammakläer?
    Ska nämligen gå på både Bröllop, konfirmation och en bröllopsfest...

Behöver klänningar!! =)

• MissMarilyn

Någon mer som är extremt kissenödig nästan all the time?
    Känns nästan som uvi fast det inte gör ont.

• MissMarilyn
    Anna4 skrev 2011-03-20 19:28:35 följande:
    Jag kissar också ofta men jag har fått dille på citronvatten så det är inte så konstigt ;)
    Ah detta citronvatten! =)
    Kan knappt dricka vanligt vatten. Ska helst helst vara supersur citron i =)
  • MissMarilyn

Någon som vet???
    Hörde att Moderaterna skulle komma med ett nytt förslag som skulle gälla barn födda från och med 2011...
    Men vet inte om det klubbades igenom!?

Mamman och pappan skulle kunna vara lediga samtidigt med samma barn under 30 eller 60 föräldrapenningdagar...

Har jag missuppfattat eller klubbades det inte igenom?

• MissMarilyn
    Alcastar skrev 2011-03-21 14:38:02 följande:
    YES!!!!!
    Fick svaret från moderkaksprovet idag (snabbtestet) och BÅDA tvillingarnas prov är normala!!!
    Vilken lycka :D
    Nu väntar vi bara svar på den fullständiga analysen för "risk-tvillingen". Det kommer om 2 - 3 veckor. Men jag känner mig väldigt trygg med detta svaret!
    Vad skönt för er!!!

Läste lite vad du skrivit och såg att du fått 1 av 5600 på den ena bebisen.
    Jag var på kub och fick 1 v 728... nu tyckte jag det lät väldigt "dåligt"
    Men hon sa att hög risk låg under 300...
Svar på tråden BF september 2011