Inlägg från: MissMarilyn |Visa alla inlägg
  • MissMarilyn

BF september 2011

Frelin skrev 2011-05-02 19:17:58 följande:
    Jag har inte växt särskilt mycket heller :(
    Är i v 21+1 och har bara gått upp ca 1 kg.
    Men min livmoder är bakåtlutad, kanske är din oxå det?
    Då syns det ju senare.
    Jag känner ju iofs däremot väldigt mycket rörelse.
    Förstår din oro. Men har du inte gjort UL eller så nyligen?
    Jo jag gjorde UL och allt såg bra ut.
    Men jag har blivit extra nojjig pga min bekant.
    Hon gjorde också Rul och allt såg bra ut och sen 2 veckor senare...

Jag har bara träffat min BM en gång men hon var så viktfixerad och jag har två vänner som haft samma som i princip hojtade rakt ut: BYT BM! Trodde hon kanske bara var viktfixerad eftersom jag ör mullig men min ena vän är jättesmal och hon hade fått höra en massa under hela sin graviditet...
  • MissMarilyn
    Jennypenny83 skrev 2011-05-02 21:27:30 följande:
    Förstår din oro, men som andra sagt det: är så ovanligt med missfall så sent.
    Det viktigaste är att din bebis följer samma rörelsesmönster, dvs. inte går från jätte aktiv till att ligga stilla. jag har en lite "lat" bebis i magen, som rör sig då och då under dagen, känner oftast dova sparkar eller en svalning, som du själv beskriver. Under båda av min agraviditeter har jag först kännt tydligt från efter fulla 20 veckor.
    Du kan alltid be BM om att få lov att lyssna på hjärtljud, evt. mäta SF-mått, för att säkerställa att allt är ok. Oron efter din bekanta borde vara indikation nog för det. Stressar du, så stressar bebis också!
    Tack!! =)
  • MissMarilyn

Vi bor i centrala Jönköping i en trea på 92kvm.
    Det får allt räcka ett bra tag till.
    Varken jag eller sambon vill ha hus. =)

Men vi bor väldigt bra med fin innergård och närhet till lekplatser etc.
    Utan innergården hade jag nog känt mig en aningen instängd!

• MissMarilyn

När jag var gravid med vår son så hade jag sett fram emot föräldragruppen, eftersom vi är inflyttade så tyckte vi det var en bra grej för att lära känna andra i samma stad i samma situation.
    MEN den MVC vi gick på hade inga föräldragrupper =( Jag blev så besviken att jag började gråta! =)
    Vi hade en träff men där var ingen intresserad av att träffas vidare...

Men jag och en till startade egen mammagrupp här via FL. En av dem därifrån är en av mina närmaste vänner numera. =)

Men den MVC vi går på nu har en träff om hur det är att få ett andra barn. Det tycker jag låter jättebra.

• MissMarilyn
    She is Me skrev 2011-05-03 14:55:13 följande:
    när jag har gått så har det handlat om hur förlossningen går till, vilka smärtlindring man kan få, lite profylax, och sen sista träffen handlade om ammning och eftervård.
    Apropå profylax.
    Kan rekommendera en Dvd som heter Annas Profylax.
    Hur bra som helst!
    Vi lånade den på biblioteket och den räddade min förslossning. =)
  • MissMarilyn

Hej alla!

Ser att ni pratat lite hormoner.
    Skönt att se att det inte är något fel! haha...
    Jag är lika glad som när jag ska ha mens. Typ minigalen!!
    Det kryper i hela kroppen på mig och jag blir arg för minsta lilla och går runt och är irriterad.
    Känns verkligen jättejobbigt!!

Sen har självförtroendet sjunkit i bott. Har gått från mammaledig till arbetslös.
    Vem vill ha en gravid mamma?

Men men... allt ordnar sig! =)

Tack för gnällstunden! =)

• MissMarilyn
    Ullis72 skrev 2011-05-10 08:31:48 följande:
    Hej på er alla!!

Är såå lycklig!! Var på Emma Ultraljudsklinink i går i Göteborg och gjorde ett könsultraljud!!!
    Och vi väntar en liten tjej,  jag var helt säker på att jag väntarde en liten kille, så det blev nästan lite svårt att ta in
    men känns helt underbart, då jag har 2 grabbar sedan tidigare.
    Barnen hade faktiskt önskat sig en lillasyster så glädjen blev total!!!

Nu är det bara att börja fundera på tjejnamn, vilket vi inte ens tänkt på...
    men det är ju bara kul!!!!

Ha en riktigt bra dag i solen!!

Kram Ullis
    Vad roligt! =) Grattis till er!
  • MissMarilyn

Måste fråga... Sen igår så får jag lätt ont i vad det känns som blygdbenet. Det värker o sen får jag snabbt ont i nedre delen av magen. Har haft ont i rygg o mage hela natten. Det där med blygdbenet, kan det vara foglossning?? Hela jag är matt i kroppen. Fick ringa hem sambon idag för jag orkar inte ta hand om sonen :( Känner mig totalt värdelös!

• MissMarilyn
    hanna elise skrev 2011-05-15 16:53:53 följande:
    Tycker att magen växer så det knakar nu. Är lite rädd att få bristningar faktiskt, efter som magen nästan har dubblat sin storlek på 14 dagar.
    Fick inga bristningar i förra graviditeten, är det mindre risk att man får det nu då?

När brukar bristningar ( i vilken vecka) börja dyka upp?
    Hjälper det att smörja som en del säger?  Tror inte jag tänkte en tanke på bristningar under under förra grav, men nu känner jag mej löjligt rädd för det... :S
    Bristningar handlar främst om hormoner i kroppen.
    Min syster har genomgått 4 graviditeter, varav en tvilling graviditet. Sista gången nu blev hon riktigt stor om magen och hon är väldigt liten och smal. Hon har inte fått en enda bristning.

Jag blev inte så stor om magen i min förra graviditet och fick min första bristning i v 35.
Svar på tråden BF september 2011