-
Jag köpte en gördel/korsett på lindex sist och den kommer jag använda mer flitigt nu. Vad gör man inte för att hjälpa magen på travenM y skrev 2011-08-14 22:33:01 följande:Om jag inte minns fel så finns det på Lindex. De har även något som påminner on bellybandit. Eftersom detta är nr 3 och det är 6 år sedan jag födde sonen samt att jag är äldre nu misstänker jag att allt kommer hänga som en deg
-
V 38 idag (37+0) så nu är man "fullgången". Har dock inte tid med någon bebis denna vecka så spar det gärna tills näst. Ska ju dock på första kollen för igångsättning i morgon så vi får se hur läget är.
Inatt har min äldsta dotter hostat konstant, vilket gör mig otroligt lättretlig idag. Fattar inte att hon alltid lyckas få sån hosta vid förkylning. Se helst att hon även är frisk innan bebis kommer.
-
Japp, i många länder lindas mammorna redan på BB. Det är ju för att ge stöd åt både muskler och hud. Att linda bebisar är urgammalt trick som ska påminna om trångheten i livmodern. Alla bebisar behöver det inte men vissa verkar nästan må bäst så. Det hindrar tillexempel att de vaknar av sin "fallreflex" som ofta sker när de just somnar in.M y skrev 2011-08-15 12:35:54 följande:mm,klart det är så gammla knep som folk skrattar åt idag. Det är ju samma sak när man pratar om att linda bebisar när de är nyfödda,det kan man ju också diskutera. Men vad jag vet så lindas både mammas magar och nyfödda i väldigt många länder än idag.
Själv ska jag ha något att ha runt magen,tycker det är extremt obehagligt med en deg som hänger där. Bebisen lindar jag på mitt sätt,inte så hårt som man ser på Tv-n men mina andra två har tyckt det varit skönt. Kan bero på att de är vana att det är lite trångt i livmodern och känner sig trygga?
Bellybandit har många problem med storlekarna så det var därför jag kör med vanlig korsett/gördel. Något annat som är bra med det är ju att kläder sitter snyggare. Och ja, så ytlig är jag
-
Låter som något du bör kolla upp! Har för mig att man alltid ska kolla upp blödningar i slutet. I bästa fall är det ett ganska stort tecken på att förlossningen närmar sig och blödningen beror på att du börjat öppna dig.Ullis72 skrev 2011-08-15 18:14:09 följande:Har mensvärksliknande smärta idag och dessutom färgade flytningar, typ mensliknande lite bruna....
Någon mer med liknande symtom??
Börjar bli lite orolig faktiskt!!! -
Oftast hinner ju inte mjölken komma igång riktigt på bb så det blir troligen inte så mycket kräks. Finns ju handukar där om inte annatsandqvist skrev 2011-08-15 18:26:55 följande:Idag har jag börjat packa bb-väskan lite, har packat ner alla kläder till bebisen samt overall, filt och amningsinlägg. Men vågade bara ta ett set rosa kläder ifall det skulle ploppa ut en pojk ;) Packar ni ner kräkisar? Funderade på om jag skulle packa ner de jag köpte från Ikea men samtidigt så försöker jag hålla ner listan lite då den är vääldigt lång ;)
Har för övrigt lyckats packa lite jag med. Ombyte till mig och gubben. Amningslinne + amningsbh. Amningsinlägg och lite av bebbens kläder. Shampoo och balsam så man slipper lukta sjukhustvål. Tjocka mysstrumpor.
Sen tillkommer mest mob, laddare, kamera osv
Kan säga att väskans innhåll typ minskar för var barn då man insett hur onödigt mycket är.
Vi funderar dock på att ta med en dator (kolla på film) denna gång eftersom man inte vet hur lång tid det tar vid igångsättningen. -
Hade reseförpackningar sen förut. Många "vanliga" märken typ finess brukar säljas i små flaskor på stormarknader som Coop och ica maxi. Där brukar även finnas minitandkräm, minirakgel osv.sandqvist skrev 2011-08-15 18:45:16 följande:Jo jag känner med att mycket kanske är onödigt men man vill ju slippa ligga där sen och ångra att man inte tog med en del saker ;) Har du då köpt nytt schampo eller slänger du ner något som finns hemma? Hur "mycket" amningsinlägg behöver man ta med sig? Jag fick gratisprover, men det var ju bara två stycken, ska jag köpa med mig?
Beror ju på hur snabbt din mjölkproduktion kommer igång och hur länge du stannar men jag la ner 6 st och räknar med ca 1-2 dygn. Amningsinlägg lär du behöva relativt snabbt efter bb iaf så det rekomenderar jag att köpa innan. -
Ja precis. Med skenor men inte av den sexiga typen utan den går från under brösten till höften. Hjälper till att hålla in och ger bättre hållning. Kankse mest för att den påminner en om att sitta rakare då det lätt blir obekvämt om man sackar ihop. Bonus är att den slätar ner "the lovehandels"N e m i skrev 2011-08-15 21:13:28 följande:Jag skulle nog behöva lite stöd för ryggen och hållningen efter. Sist gick jag som en banan och fick ont i ryggen. Har ju ett par strumpbyxor som går upp högt i midjan och ger verkligen bra form vilket känns skönt. Något liknande skulle räcka för mig.
När du skriver korsett, menar du då med "skenor" i? Bara för magen o inte sån "läcker" med bh som är tänk endast som snygga underkläder?
Fallreflex hade våran son mycket som bebis. Tyckte det såg lite otäckt ut...
-
Var på första kollen för igångsättning idag. Läkaren fick lätt upp fingret och kunde känna huvudet men det var en bit kvar av tapen så hon tyckte vi skulle vänta. Nästa koll blir i helgen.
För övrigt var bebisens huvud rörligt men det är inte direkt konstigt vi tredje barnet och hon sa att eftersom att hon kände huvudet "nerefrån" så låg bebben ändå långt ner.
Vanliga BM i morgon kl 10.
-
Så var det för oss med men ett bitmärke på kinden. Var så illa att folk frågade om hon blivit hundbiten. Detta var dotter nr 1.Dior skrev 2011-08-16 15:28:58 följande:Roligt att komma och hämta på dagis efter första dagen och ser att sonen har blivit riven i ansiktet
av ett annat barn. Har tydligen barn som rivs där nu *suck* alltid är det något.
När dotter nr 2 började var det andra bullar. Barnet som bet ettan hälsade på dotter 2 och fick en snyting som svar. Kanske lillasyster gav igen...haha. -
Låter som en härlig dag och som en duktig dotter so "lät" dig ligga så länge. Här är det spring och stoj hela dagen lång när barnen är vakna.sockerslav skrev 2011-08-16 16:28:34 följande:Nu har maken börjat jobba så jag är ensam med dottern på 3 år denna veckan. Hon kan verkligen driva mig till vansinne, tålamodet är ju inte som vanligt direkt. Det värsta är när hon skrattar en rätt upp i ansiktet när man säger till om något.... GAH!
Vi vaknade vid 9.30 idag och åt inte frukost förrän 10. Efter frukosten gick vi upp och skulle klä på oss men vi fastnade framför Bolibompa, jag slumrade till och från och dottern låg och kikade på barnprogram. Höll på att ramla baklänges när jag såg att vi legat på sängen till 13.45!!!! Vilken bra mamma man är som aktiverar sitt barn.........
Med risk för att vara lite intim:
Jag har väldigt svullna blygdläppar. Kommer inte ihåg det sen förra graviditeten. Nån som känner igen sig?
(Försökte mig nämligen på att ansa till bikinilinjen tidigare och önskade att jag hade babianarmar!!!)
Japp, svullen jag med. Min man komenterade sist vi mös..haha...jag svarade att det visste jag och att det var därför jag kommer så snabbt. Finns ju fördelar med ett blodfyllt underliv
(kan ju säga att det inte är så mycket att det påverkar något negativt)
Det där med babianarmar känner jag igen. Men jag måste nog säga att inte skulle hjälpa mycket för jag ser INGENTING. Körde med hårbortagningsmedel nu ist och det fungerade toppen