• Flisan79

BF september 2011

V 39+0 idag och dagen jag var mogen för igångsättning. Dvs att jag ligger på bb just nu med en nykläckt tös på bröstet. Såååå skönt att det är över.

• Flisan79

Jag med! Alltså nyfiken på väskan. Skuld behöva en ny jag med då den som hör till dels är ganska ful och klumpig samt behöver tvättas. Något jag inte vet om man kan göra. Skötbädden är dessutom borttappad så måste ändå ha ny.

Vi är för övrigt hemma nu och liltjejen kommer troligen få namnet Emilia

• Flisan79

kallevallevanna skrev 2011-09-01 20:43:55 följande:
    För ett antal sidor sedan så diskuterades "korsetter" eller hur jag nu ska beskriva det. Någon skrev att de finns bra på Lindex?  Ska nämligen till stoooora staden Stockholm imorgon och tänkte shoppa lite. Och eftersom magen visserligen gått tillbaka väldigt bra, så ja... den är ju bra mjuk. Plus att jag skulle behöva lite extra stöd till min dåliga rygg. Vad är det jag ska leta efter? Alltså, vad heter det? :) 

På Lindex underklädsavdelning brukar de ha en ställning med "shaping" underkläder. Jag har denna

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79
    Mliic skrev 2011-09-01 22:48:05 följande:
    Flisan: nackdelen med den där korsetten/gödeln är att har man en tajt tröja så ser det ut som man har en ryggrad fram med:) testade den efter sonen! Funderar på att köpa en spanx sen!!
    Ja fast den går ju vända på. Sen så om man jämför med bellybandit så går ju denna ändå ha under vanliga kläder.
  • Flisan79
    Mliic skrev 2011-09-01 22:50:53 följande:
    Ja i ju för sig:) men blir inte skenorna åt fel håll?
    Nej, den är likadan fram och bak. Fast jag har den mest för att hjälpa magen och sällan för att "forma". Tror som du att då är nog typ spanx är bättre att ha under tighta kläder.
  • Flisan79

Velvet: Svarar på din andra fråga. Nej, babymobil över sängen är inte ett måste även om jag har en (hemmagjord). Däremot över skötbordet så  bebbben kan titta på något under blöjbytet. Fortfarande inte nödvändigt men iaf uppskattat av mina barn

• Flisan79

Min sista mätning (tror det var v 38) var 34.

Vid min första grav var måttet 33 de 3 sista mätningarna men det ansågs normalt då bebisen sjunker i samma takt som den växer. Ut kom en svensson på 3,4 kg och 50 cm dagen innan bf.

• Flisan79
    nasj skrev 2011-09-03 13:22:58 följande:
    Tack för alla svar,gör mig lugnare.Dock läste jag en sak igårkväll, att om man stressar runt mkt (som jag gör) så ökar adrenalinet vilket motarbetar ev påbörjade värkar,så ni har rätt,jag måste nog pröva att ta det lugnt istället för att konstant vara i rörelse..Vet dock inte om det stämmer,med adrenalinet,men det är ju värt ett försök
    Hoppas verkligen det iallfall kommer igång av sig själv i kommande vecka så jag slipper igångsättning,har ingen lust att gå igenom den persen igen.Fick höra av en på jobbet att hans tjej fick barn på sös,andra barnet,var nu nyligen och han fick bara kvar 3 timmar efter det att hon fött,sen fick han åka hem och hon fick dela rum med 4 andra mammor,känns inte så kul om man måste stanna kvar,själv och dela rum med andra,när man helst av allt vill åka hem.Dock en baggis egentligen,huvudsaken bebis är frisk och mår bra.Nu ska jag vila lite
    Japp, enligt "forskning" ska man vila igång förlossningen. Det finns alltså en anledning till att så många förlossningar startar under natten eller tidig morgon
Svar på tråden BF september 2011