Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

BF september 2011

Var på ultraljud idag och blev framflyttad 4 dagar, men fick oxå veta att min moderkaka ligger lite lågt ner Obestämd
    Får hoppas den flyttar sig uppåt under graviditetens gång, håller tummarna för det i alla fall Glad
  • lillagreizn

mvc idag och träffa min nya bm, hoppas verkligen att hon är bättre än den förra! Glad

Sedan har jag fått veta att ännu en klasskompis väntar barn, nu är det 4 personer som står mig nära som ska ha,
    roligt roligt, å alla ska vi ha inom aug/sept Skrattande

• lillagreizn
    Någon annan som fått inbjudan till föräldragrupp ännu?

Är det värt att gå på föräldragrupp som förstgångsförälder? Jag är rätt sugen men verkar inte som karln är det, kan man gå på dom själv?  Vi har blivit inbjudna på föräldragrupp redan nu eftersom dom inte har någon föräldragrupp under sommaren och dom vet inte om dom hinner börja med föräldragrupperna igen innan vårat pyr ska titta ut.

Vad tycker ni jag ska göra, vill ha tips och råd Glad
  • lillagreizn
    Idag när jag ställde mig på vågen blev jag så sjukt lycklig Glad Jag har nämligen gått upp dom 2 kilorna jag förlorade i början av graviditeten, så alla kilon jag går upp nu är bara ett plus i kanten, längtar så efter det där första kilot Drömmer
  • lillagreizn
    Melinda och Melvin skrev 2011-05-11 00:06:05 följande:
    Haft en skräckupplevelse idag.. stiger upp och går på toan och kissar.. torkar mig och kikar lite snabbt på pappret som jag alltid gör vid toalettbesöket (rädd för blod).. och vad fasen ser jag??!! BLOD!!!!! Förvånad Får panik och springer ut till mannen och visar pappret med blodet och jag börjar storböla Gråter Det var även blod i toan.. så mkt var det!! Medans jag sitter i soffan och gråter ringer gubben min in och hör med en läkare.. dom ber oss komma in om vi vill.. under tiden puffar jag på magen för jag har inte kännt bebis ännu.. men så får jag sparkar tillbaka ♥ tack gode gud att bebis LEVER!!! Vi väljer att avakta lite innan vi åker in och under dagen har jag inte fått något mer blod.. jäkligt skumt!! och nej vi har inte haft sex Obestämd det lustiga med det hela.. kan det ha varit med att man kanske varit stressad eller inte tagit det lite lugnt? Men bebis mår bra iaf och inget mer blod har vi sett Glad Men jösses vad rädd man var där ett tag!!! FY.. det vill man inte uppleva igen..
    Hoj förstår din rädsla usch!! Jag har haft jätte mycket problem med blödningar under graviditeten, gynmottagningen säger att det beror på torra slemhinnor och att min moderkaka ligger lågt och att det då kan blöda lättare. Nu har jag lärt mig att leva med blödningar även fast det var skräckupplevelse första gångerna.  Jag märker juh att jag blöder lättare om jag t.ex har ansträngt mig mycket under dagen, lyft något eller bara varit allmänt stressad.

Försök att inte oroa dig allt för mycket, ger bebisen livstecken ifrån sig + att du inte har smärtor och att det inte kommer kopiösa mängder blod äre ingen fara :) Blod har juh en tendens att se jävligt mycket ut fast det bara är lite grann, bli inte
    förvånad om det kommer ut gammalt blod om nån dag eller under natten, nånstans måste det juh ta vägen.

• lillagreizn
    Jag var på första träffen med föräldragruppen igår, riktigt roligt vi hade dessutom min bm som ledare Glad
    Våran grupp är den sista gruppen innan sommaren vars jag bor och sedan börjar dom med dom igen i slutet av aug, så känns iaf skönt att vi fick gå, vi är en grupp på 8 par dom sa att dom inte brukar ha så stora grupper.  Jag var dock väldigt skeptiskt till att gå, tänkte mest att det skulle bli tråkigt men första träffen var faktiskt riktigt roligt, så nu längtar jag tills nästa träff  Skrattande
  • lillagreizn
    Känner mig så sjukt jävla lycklig! Ställde mig på vågen nyss och jag har tydligen gått upp 2 kilo på en vecka!! Åhh mina första gravkilon som jag längtat efter dom Skrattande  Kan även tillägga att jag har jätte svårt för att gå upp i vikt
  • lillagreizn
    Lattelower skrev 2011-05-17 08:50:50 följande:
    Jag har köpt från cocoz och dom fungerar bra. dom är dock små i storlekarna så du vet. Det finns ju massor med roliga strumpor men om det är fint till sommarklänning och så det vet jag inte. APoteket har dock stödstrumpor i nylon, .ite diskretare och inte lika varmt skulle jag tro.
    www.funqwear.se/ 

Där köpte jag mina och dom är så jävla sköna :)
  • lillagreizn
    Kände något så sjukt obehagligt igår hade behövt lite råd från er.   När jag kom hem från jobbet igår så gick jag på toa,
    pissade och då känner jag av en sjukt obehaglig smärta, samt ett tryck neråt i buken, kändes precis som att jag pressade nått neråt när jag pissade?  Hade svin ont eferåt och smärtan höll i sig även 5 timmar efteråt då jag skulle gå och lägga mig, någon  som vet vad det är eller varit med om nått liknande??

Vet inte om det spelar någon roll men jag har iaf låg moderkaka.
Svar på tråden BF september 2011