Jennypenny83 skrev 2011-08-07 21:41:53 följande:
Frelin: Stort grattis, hon är ju hur söt som helst!!
Lillageizn: Riskerna är fler och större vid narkos, men tror det handlar lika mycket om att du riskerar att ångra att du inte var med i själva födelsesögonblicket sedan. Det är en stor del i bearbeningen av att bl förälder och ett oerhört stort ögonblick oavsett om man föder vaginalt eller med KS.
Vi lyckades ta magbilder här hemma idag! Ligger i magbildstråden för interesserade :)
Man måste juh fråga sig själv oxå vad man mår bäst av. Jag kanske kommer ångra att jag inte såg bebisen vid första ögonblicket, men samtidigt kommer dom nog fara bort med bebisen ganska så fort och börja joxa med den, med tanke på att den är liten. Jag kommer juh veta med mig att jag mår bäst av att bli sövd med tanke på att jag tror jag kommer drabbas av panik om dom bedövar kroppen och jag inte kan röra mig. Jag får halvt panik bara nån håller fast mig eller min fot somnar och inte vaknar på en gång. Pyskiskt påfrestande det här, vill bara få ett slut på allt.
Har blivit sövd förut så det har jag erfarenhet av, men vet juh att riskerna för bebisen ökar, måste verkligen prata med läkarna om det här.