Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

Lattelover: Vilken vecka är du i då?

• Mamma Tes
    Flisan79 skrev 2011-07-07 22:24:18 följande:
    Vet inte om någon minns att jag misstänkte UVI pga sd och mycket kissande...tror iaf jag var på rätt spår för nu är mitt kiss ljusrött!!!

Frågar igen: är det VC eller MVC som gäller i första hand?
    Jag lämnar urinprov för odling 1 gång i månaden på min mvc så kontakta dom du!
  • Mamma Tes
    Mliic skrev 2011-07-08 21:08:52 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har under hela graviditeten ätit fetaost i sallader och så. Ikväll så blev jag bjuden på mat och åt mozarella och det har jag också ätit några få gånger under dom här 32 veckorna!
    Jag är inte den som nojar över mat utan äter med måtta.
    Men ikväll då så kollade jag runt lite på nätet om mozarella så var det viktigt att den var pastöriserad och jag kollade och det var den!
    fetaost har jag trott hela tiden att det bara är att ära, men sen såg jag någonstans på nätet (Google) att det inte var ok!
    Hur har ni gjort? Känns ju jätte dumt nu.. Både fetaost och mozarellan har varit pastöriserade ju!!
    Jag äter fetaost hela tiden. Den är ju ok bara den är pastöriserad.

• Mamma Tes

Jennypenny: Åh Algot som är SÅ fint! Tycker det är så supersött så det skulle jag kunna tänka mig om vi får en pojke. Men tycker väl inte det passar så bra ihop med Felicia som våran dotter heter.

Vad tycker ni passar med Felicia (förutom Felix och Filippa)

• Mamma Tes

Lattelover: STORT grattis! Din pytte är jämnstor med vad våran dotter var då hon tittade ut Varför fick du inte föda vaginalt?

• Mamma Tes

Jessi: Nästan allt det du frågar om tipsade jag om i våran andra tråd. Vet inte om du sett?

• Mamma Tes

Jag har mycket övervikt men ska inte göra någon glulosbelastning iaf. Inte så länge sockret ligger bra.

Har varit hos läkare idag och kollat så att inte tappen är påverkad (pga att dottern är prematur). Den var inte påverkad alls! Sen bmbesök. V. 29+2, S/F: 29, Bltr: 115/66, Socker: 5,6, Hb: 133, Hjärtljud: 155

• Mamma Tes

Nu fick jag beslutsångest Vi har letat och letat efter en stuga att hyra i 3 nätter tillsammans med Felicias farmor och farfar. Hade precis tänkt ge upp då vi hittade en, i bengtsfors. Där är det 10-11 mil till närmsta förlossning och med tanke på erfarenheterna kring Felicias ankomst så blir jag nu nervös att vara så långt ifrån hjälp om något skulle hända. Hur hade ni gjort? Hade ni åkt till stugan?

Svar på tråden BF september 2011