Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

31+0 - 31+3. Med dottern gick vattnet i 30+2.

• Mamma Tes

She is me: Nej jag låg inne 15 dagar innan dottern föddes men jag var tvungen komma in akut då det är stor infektionsrisk då vattnet gått.

Det är något ökad risk att det ska hända igen men inte så mycket. Alltså är det högre risk för mig än för någon som inte fött prematurt.

• Mamma Tes

plutteluddelutt: Ja många har ju längre än så till en förlossning men jag hade ju aldrig oroat mig om det inte vore för att dottern kom för tidigt.

• Mamma Tes

Jag ska skriva förlossningsbrev, gjorde det inte med dottern men där var jag ju inte förberedd då hon kom prematurt. Då sa vi bara att vi inte ville ha några studenter i rummet när det väl var dags för förlossning. Denna gång ska jag skriva att jag vill ha sen avnavling, så få personer som möjligt i rummet, att jag vill ha upp bebis direkt på bröstet och lämnas ifred (vägning, mätning och torkning kan göras senare). Det är så långt jag har kommit nu, lär säkert lägga till saker!

Jag har nu sen ca 1 timme tillbaka "mensvärk" som kommer och går. Kan det vara växtvärk? Med dottern hade jag aldrig så förrens värkarna satte igång. Då började det med menvärk-smärta som ökades succesivt. Någon som känner igen den känslan? 

• Mamma Tes
    pluppfamiljen skrev 2011-07-14 16:09:51 följande:
    Har nåhon av er tagit och testst med bakpulver... Man kissar i en glasburk eller plastmugg tillsätter 1-2 tsk bakpulver bubblar det så är det en pojke och bubblar det inte är det en flicka.  Det är något med att man har mera syra om det är en pojke, jag vet att jag har en pojke men testade ändå och det bubblade en hel del. 
    Hade inte hört talas om detta men blir ju nyfiken så ska testa! Enligt denna tråd ska man INTE använda bakpulver: www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060-4.html
  • Mamma Tes
    83Lovika skrev 2011-07-14 19:10:31 följande:
    Mumia: Har skickat meddelande till dig.

Åh skulle också vilja se en v 32 bebis.. har så svårt att förstå att det är en bebis i min mage..?

Velvet, jag har också klarat mig hittils från bristningar men jag fick bristningar även i puberteten (på lår o höft) så räknar med att jag får nu med.. :-/     
    Min lilla tjej föddes i v 32. Lägg till mig på fejjan så kan du se bilder på våran fjuniga mini  
  • Mamma Tes

Lovika83: Ja just ja! I bloggen finns ju massa *virrig* Tack! Hon är våran älskade lilla pärla!

Alla ni som inte har barn innan, snart får ni känna på de mäktigaste känslorna man kan ha för en annan människa. Magiskt är vad det är!

• Mamma Tes

katzon: Ja, hoppas att denna bebbe vill stanna längre men lite innan BF gör inget Visst är dom "stora" nu men ändå så små. Trots storleken så är dom iaf. starka nu!

• Mamma Tes

lillagreizn: Vik., fast, timm spelar ingen roll. Kan man inte jobba så kan man inte. Eftersom du har ett inplanerat schema så får du sjuklön om du sjukskriver dig själv. 1 vecka får du ju lov att sjukskriva dig innan intyg behövs.

Svar på tråden BF september 2011