• N e m i

BF september 2011

Sofiafia82 skrev 2011-04-10 11:43:32 följande:
    Tyvärr är jag i Köpenhamn nu i helgen så jag hinner inte shoppas på rean :(
    Har fått en sån gullig fluffig jacka med luva och öron på av min lillebror som han köpt till bebisen. Jättesöt! Fast det är iof sig inte en heloverall utan tvådelat... typ fleecebyxor i beige och sen jackan i brunt. Eftersom jag inte vet om det blir en kille eller tjej så vill jag inte köpa en rosa fluffig overall direkt heller :) Har sett en jättefin i ljusrosa men ville inte köpa den om jag nu får en kille.
    Okej! Det kan nog gå åt ändå, fast det är tvådelat. Köpte liknande du beskrev fast i vit igår. Nej, jag hade inte heller köpt en rosa overall om jag skulle få en kille. Det finns ju fina som går till vilket som! Det gäller väl bara att hitta nån!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Flisan79 skrev 2011-04-10 16:15:53 följande:
    Det finns ju chans att höstcollektionerna hinner komma innan bebbarna (brukar ju typ komma i augusti) och då finns det ju chans att nya overaller kommer in. Åhlens brukar ha fina som ofta finns i könsneutrala färger. Lindex har också varit bra på detta. (menar typ fleece/lurv overaller).

Själv har jag mitt på det torra då jag köpte grå, vit och bruna overaller vilket passar vilket som
    Det har du så rätt i! Den som har is i magen kan vänta till augusti! Flört
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Flisan79 skrev 2011-04-10 18:58:32 följande:
    Jättesöt , jag hade tagit den beigea/bruna.
    Jag med!
  • N e m i
    lillagreizn skrev 2011-04-11 06:36:33 följande:
    hoja min brukare smittade mig med magsjuka, så nu ligger jag här helt helt slut och hoppas få behålla det jag försöker få i mig..
    Stackars dig, vilken otursdag du hade! Krya på dig!
  • N e m i
    Miniapa skrev 2011-04-11 08:21:41 följande:
    Godmorgon alla! Nu de sista dagarna har jag känt av lite buffar och det är så skönt!
    Är i v 18+4 idag och på onsdag är det RUL :)
    Godmorgon!
    Hade du också moderkakan framtill? Fick höra på rul att jag hade det, vilket jag tyckte var lustigt då jag känt en spark mitt på magen för ca 12 dagar sen. Och sedan dess lite då o då här o där. V 18+2 idag. Men det är väl bara att tacka och ta emot antar jag! Skrattande
  • N e m i
    She is Me skrev 2011-04-11 09:40:59 följande:
    Nemi man kan känna sparkarna ändå även om moderkakan sitter i framvägg. Inte lika tydligt på utan på magen förrän lite senare. Den fungerar lite som en stötdämpare ;)
    Det var just utanpå magen med handen jag kände en spark. Måste ha sparkat en ordentlig spark då! Glad
  • N e m i
    MuM2girls skrev 2011-04-11 13:56:30 följande:

Vi letar sykonvagn, vi köper en när ett fynd på blocket kommer upp. Lutar åt babytravel eller carena. Det bästa med de vagnarna är ju att de håller ett bra 2hands värde!! Om man köper en beg 3000 så efter ett år kan man säkert få 2500.
    Så helt enkelt får ödet bestämma när våran vagn dyker upp!!

Var just ute och gick med vovven och lill tjejen, gud höll på att gå åt, vilken värme det är ute!! Hade ju på mig linne, huvtröja och en vårjacka, men det är så passt varmt att det skulle räkt med ett linne i solen! Jag höll på att svättas bort!!

På tal om bilar, vi letar oxå ny bil, har en audi A4 just nu, men vi tycker den har för liten bagage utrymme. Just nu får en enkel vagn plats, några påsar plus hunden, men när syskonvagnen åker i så får hunden sitta på taket, hihi.
    Vi funderar på Skoda octavia 05-06 någonstans, någon som har en sådan och kan berätta vad ni tycker??

Vi har en skoda octavia, men från 2002. Köpte den när vi väntade sonen och har varit nöjda med den. Dock vet jag inte hur mycket plats en syskonvagn tar i den...
  • N e m i
    MelindaBjörk skrev 2011-04-11 15:50:54 följande:
    Ny magbild inne på magbildetråden :) vecka 17.. ser skillnaden på bara en vecka ^^ massa härliga puffar från bebis sent igår kväll.. man blir så lycklig varje gång man känner bebis puffar! ♥
    Ja visst blir man! Och efter rul när man fått titta på bebis känns det som att man kommit den närmre på nått vis! Glad
    Har ni börjat fundera på namn?
  • N e m i

Fy, jag blir helt förstörd dem dagar jag är ledig och ska lägga sonen att sova middag. Oftast somnar jag själv, och sen känner man sig illamående och seg resten av eftermiddagen! Kräks

• N e m i
    Flisan79 skrev 2011-04-11 16:47:35 följande:

Efter flyttning på rul så går jag in i v 20 idag

Vi börjar fundera på hur sjutton vi ska få plats med en unge till om vi inte lyckas byta lägenheten. Behövs en säng till och en regäl byrå för har redan nu platsproblem med barnens kläder..Drömmer

I fredags kväll insåg vi att frysen gått sönder. Då hade jag precis lagt in 2 nya paket glass....suck! Alllt som var där inne blev förstört och eftersom att vi bor i hyresrätt fick vi snällt vänta till idag innan någon kom. Det negativa just nu är såklart förlusten av all mat, att vi inte kan handla några frysvaror och att det tack vare smält fisk, luktar apa i hela lägenheten. Det positiva är att den inte gick att laga och vi får därmed en ny kyl/frys. Inte en dag för tidigt då det är en riktigt gammal burk med hälften av fack och hyllor kvar typ...resten har gått sönder.

Täcker inte hemförsäkring förlorad mat vid trasig frys? Har för mig jag nyss läst det...
Svar på tråden BF september 2011