• N e m i

BF september 2011

betula skrev 2011-03-11 10:42:04 följande:
    Idag är jag låg och ledsen. Idag skulle min älsade hund, som jag flaskade upp, ha fyllt 7 år. Istället är det idag 4 månader sen vi avlivade honom. :( Han hade ledproblem och fick ett fantastiskt liv trots veterinärens utdömning redan vid 18 månaders ålder, men fan vad jag saknar honom idag!!

Gravidkänslig som man är nu kan jag inte låta bli att fälla en tår när jag läser ditt inlägg! Förstår att det är en stor saknad! Han ser jättefin ut på bilderna!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i

Igår hämtade jag ut mitt klädpaket från hm! Topparna var såklart stora i magen, men dem växer man väl i till sommaren. Byxorna var i tightaste laget och passar nog inte länge till om baken blir större, haha! Men dem var jättefina, så jag beställde två par till i större storlek! Rekomenderas varmt! Se bloggen för bild på bla byxorna.

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • N e m i
    Renni skrev 2011-03-12 18:12:54 följande:
    beklagar verkligen!
    Det spelar ingen roll hur gamla/sjuka dem är så är det fruktansvärt jobbigt ändå att förlora någon.

14+2 idag... Känns som om veckorna går lite fortare nu. Idag har jag varit så fruktansvärt trött! Jag sov 2,5 timmar när dottern sov middag.. Snacka om seg efteråt. Annars känner jag mig inte så gravid längre.. lite ont i brösten men inget mer så. Längtar efter att få känna sparka =)) gud så mysigt!!
    I tisdags denna veckan var jag på glukosbelastning... vilken jäkla pina det är! Jag höll på att spy flera gånger... men mina värden blev jätte bra så det var skönt...
    Åh, jag ska på glukosbelastning på torsdag. Ser inte fram emot det, då jag vet hur svårt jag har att svälja saker jag inte gillar! Men jag hoppas att jag precis som du får bra värden se, och kan vara näjd för det. Har du också fått stort barn tidigare?
  • N e m i
    M y skrev 2011-03-13 14:52:13 följande:
    Blod igår,blod idag....Gråter

Orkar inte mer,samtidigt som jag inte vet vad jag ska göra. På akuten kollar de bara,de kan ändå inte göra något så här tidigt.Går och hoppas att det är det gammla blodet som kommer,men tanken på den bruna färgen men oron är inte mindre för det.
    Fy vad jobbigt! Efter två ma väntade jag mig nästan blod denna gång också. Tittar alltid på pappret vid toabesök, för att vara säker. Inge roligt alls o alltid en stor oro. Hoppas det är okej med bebben!
  • N e m i

Har just varit på glukosbelastning... Det gick bättre än väntat att dricka vätskan o 2 timmar gick rätt fort. Det bästa av allt var att mina blodsockervärden var bra! Så jag behöver inte testas något mer. Skönt också att veta att Vincent inte blev stor pga grav.diabetes! Hoppas nu på ett normalstort barn så man kanske får ut ungen den vanliga vägen. Ser nu fram emot en ledig dag och den kommande Teneriffa-resan på söndag!
    Läste att flera känt sammandragningar, vilket även jag gör då o då. Bm såg dock fundersam ut när jag nä'mnde det o sa att det kan vara annat som spänner, men jag känner ju så väl ingen det sen förra grav o är helt säker. Hur som helst var det ingen fara om det är det, trots att jag tycker det är tidigt. 

• N e m i
    Cornellia skrev 2011-03-18 00:24:23 följande:
    Gud jag är så glad idag!! Jag insåg nog inte innan hur orolig jag egentligen har varit för att bebisen ska ha dött. Men den var så fin, och låg och vinkade lite till oss

Ikväll har vi bakat bullar här hemma, maken ska bjuda på "bulle i ugnen"-bullar på jobbet imorgon
    Haha, vilket fyndigt sett att fira er graviditet på! Är det en överaskning?
  • N e m i
    Lillywhite skrev 2011-03-18 19:56:03 följande:
    Igår bokade vi resa till Turkiet 9-17 april och då jag hade inbokat möte med bm 15/4 ringde jag henne idag för att ändra tiden. Nämnde i "förbifarten" att jag känt av sammandragningar senaste dagarna och frågade om det var normalt.
    Fick INTE det svar jag räknat med- "Att få sammandragningar i vecka 16/17 ska man ta med största allvar. Jag vill att du omgående kommer ner med ett urinprov så vi kan utesluta ev urinvägsinfektion- därefter vill jag boka in eth möte med vår doktor så hon kan undersöka så att inte livmodertappen är påverkad. Vill det sig riktigt illa är det risk för att kroppen startar en förlossning."

Hjälp! :S Min bm jag varit väääldigt mild och "det är säkert ingen fara, det är normalt" tidigare i graviditeten när jag haft frågor- så nu blir man ju oroad.

Soffan o praliner i helgen och på måndag och ta en rejäl funderare på om jag ska sjukskriva mig från jobbet (förskola 40h/v) hela nästa vecka o vila.
    Det är ju konstigt att våra bm säger olika om sammandragningar, då jag frågade i förrgår om det var farligt att känna lite sammandragningar så här tidigt (v 16), men det sa hon "Nej, det är det inte." Det känns ju oroande att höra det sin bm sagt. Får väl forska vidare om det då... Nån förlossning vill jag inte ha redan ju!
  • N e m i

Sökte lite om tidiga sammandragningar. Det verkar som att om man har mycket sammandragningar eller att dem gör ont så kan det vara farligt. Tydligen kan man ha uvi om man har mycket sammandrgningar, vilket också kan vara farligt.

• N e m i

Någon annan som fått mage plötsligt? Har varit på Teneriffa en vecka nyss och magen har växt ordentligt under den veckan! Vet inte vad jag ska ta på mig på jobbet på onsdag då arbetsbyxorna inte alls funkar längre. Har inte berättat  något än! Går in i v 18 nu!

Ang HP kommer jag söka det, men troligen kommer hinna ha 2 eller 3 veckor sem innan, beroende på bf.

• N e m i

Igår ringde jag min chef och berättade om grav. Var ju såklart nervös, men som jag visste kändes det jättebra efteråt. Så tillbaka på jobbet idag efter 11 dagar ledigt och en större mage håller jag inget hemligt längre. Någon annan som inte berättat än?

Svar på tråden BF september 2011