• betula

BF september 2011

betula skrev 2011-01-20 11:10:02 följande:
    Är du säker på att det är v 9+ som gäller?  Vi fick instruktioner att ta blodprovet v 4 eller 5 (ev v 6 om vi gjorde det i början av veckan) för att resultatet skulle hinna komma till ul-avdelningen när vi skulle göra det i v 7. v 7 är jag i v 12, vilket ju gör att jag är i v 8 eller 9 om jag gör det i v4/5. Vi kan inte v 5 heller så då är frågan vad som är bäst? Hon lät verkligen tveksam till om v 6 skulle funka, så vi har ju liksom tänkt v 4 hela tiden, men nu blev jag osäker. Korkat om resultat blir felaktigt pga det liksom!
    Glöm allt det där! :P Jag är ju i v 8 nu insåg jag :D Skyller på gravidhjärnan igen :P
  • betula
    Nelia82 skrev 2011-01-20 14:50:40 följande:
    Jag måste vara knäpp som går och längtar efter att må illa. Måste vara för att man vill ha ett bevis på att man är gravid. Tungan ute Kommer ångra mig gruvligt att jag sagt det när illamåendet kommer Flört
    Hihi

Jag "längtade" oxå efter det bekräftande illamåendet typ, men nu är jag såååå glad att det redan tycks ha gett m sig! Var ju ett vrak och kände inte igen mig själv alls då ingenting fungerade i vardagen längre, trots att jag aldrig behövde spy.
  • betula

Första två veckorna efter Plus var nog de långsammaste veckorna i hela mitt liv! Men nu tuffar det på ganska så bra tycker jag. :) Är i slutet av v 8 nu och nästa vecka blir det blodprov för kub, sen är sambon borta en vecka och sen blir det inskrinvning och sen SEN veckan efter det är det dax för UL!  Veckan då sambon är borta lär väl bli lång, men annars tror jag tiden kommer svisha fram och gu va jag längtar efter att få se den lille!!

• betula
    kantarellkisse skrev 2011-01-20 21:16:18 följande:
    Ego-inlägg: fick svar på kvantningen idag: 150! Vilket är perfekt, det betyder att hcg dubblar sig precis som det ska fast det började lite lägre än normalt. Men det är dubblingen och inte halten som är viktig, så jag är nöjd och väntar i alla fall inte missfall just nu
    Vad härligt! :)
  • betula

Idag har jag gjort 20% av graviditeten enligt FL! Så himla häftigt! Samtidigt har jag knappt fattat att vi väntar smått ju! :) Imorgon går vi in i v 9!

Annars mår jag skit just nu, men det är nog mest för att natten var jobbig. Vaknade vid 4 och kunde inte somna om, så vid 6 gick jag upp och satte på en film i gästrummet. Såg klart den och sambon kom upp vid 8 och då var jag fortfarande vaken, men innan han gått till jobbet hade jag somnat. Vaknade för bara 15 min sen och mår ju såklart illa som f-n iom att jag inte åt nåt i morse när jag var vaken. Huvudet värker och det känns som dagen är förstörd redan innan den börjat...

• betula

Gah nu har jag mailat min pappa och berättat. Han tycker egentligen att jag skall skaffa jobb innan jag tänker på familj och tidigt i höstas så bröt vi mer eller mindre kontakten då han skötte sig dåligt (enligt mig) rörande skilsmässan m min mor. Jag hoppas att vi skall ha någon form av fungerande relation i framtiden och att detta kan vara ett steg i rätt riktning, men tusan vad nervös jag är nu. Undra vad han kommer at svara?!

• betula
    Flisan79 skrev 2011-01-21 16:32:50 följande:
    Jag har hört samma som SannaMac men de brukar rekomendera de som tidigare haft flera MF att avstå i början. Frågan är ju isf varför.
    För att slippa fundera på om man kunde förhindrat det är vad jag fått höra. Att de helt enkelt rekommenderar en at låta bli att ha sex OM man är orolig för mf eller att det kan leda till mf. Inte för at det gör det, utan för att om man har otur att man får mf efter sex kan man skylla på sig själv och må dåligt över att man skulle ha låtiot bli att ha sex.
  • betula
    Hannabus skrev 2011-01-22 19:31:06 följande:
    Vill bara försäkra mig- visst har ni pratat om att flytningar e vanligt? Jag har aldrig haft de förutom vid svamp men känns inte så nu...?
    Japp flytningar är vanliga
  • betula
    LitenMy skrev 2011-01-24 05:07:25 följande:
    Mitt sista inlägg! Jag fick missfall i fredags! Fan det värsta jag någonsin varit med om! Gjorde ont som saten men mest i själen! Jag kan inte komma iväg på kontroll idag för båda mina barn har magsjukan så denna helgen har varit ett helvete här! Önskar er andra all lycka! Jag hoppas jag med snart träffar prinsen så jag kan få en ny liten bebis i min mage! Kram till er alla
    Beklagar! Ta hand om dig nu! KRAM
Svar på tråden BF september 2011