• betula

BF september 2011

hanna elise skrev 2011-01-24 17:22:38 följande:
    Jag har inte fått någon tid för hälsosamtal, men det kanske skiljer sej mellan landstingen.
    Däremot har jag fått hem en stor lunta papper att fylla i om kostvanor / träning/ rökning / sjukdomshistoria / hurvida min make slår mej eller inte mm.
    (maken fick också papper att fylla i)

Dessa skulle jag ta med mej när jag skulle dit på provtagning förra veckan.
    Men jag tyckte den där provtagningen kändes lite meningslös (särsklit som jag hade ett ganska viktigt möte på jobbet just den tiden) så jag skippade provtagningen och kommer att fara direkt på inskrivningen den 8 feb.
    Jag räknar med att få en liten utskällning... självklart så avbokade jag tiden,

Men det kanske blir lite hälsosnack utifrån det man fyllt i under inskrivningen. Även om jag kan tycka att det känns lite överdrivet. 
    Och jag vart nästan besviken för att jag inte fick en bunt m papper att fylla i, så som om maken slår mig, och allt annat. :P Inte för att det skulle göra nån skillnad för MIG, men tycker det skulle finnas en rutin kring det för att kunna fiska och hjälpa dem som lever i den typen av relation.

Jag har fått ett papper att fylla inför inskrivningen den 10/2 och det handlar bara om min sjukdomshistoria.
  • betula
    SannaMac skrev 2011-01-24 21:25:44 följande:
    Vad gulligt att du undrar Och härligt att det gick bra för dig!

Det gick BRA! Kom dit i morse något försenade pga. skitbuss, tänkte att "tänk om det inte är nåt där inne???" men så stoppade hon in staven och vi såg den lilla räkan direkt. 13 mm stor, med ett fint pickande hjärta och helt perfekt på alla sätt och vis Enligt barnmorskan bara att njuta nu, och så sa hon att jag är på 7+5 istället för 7+4 (vilket FL har sagt hela tiden ).... japp, gravid på riktigt!

...och nu vet hela släkten och några till...
    Vad underbart! Tusan vad jag längtar efter att få se min lille! Men det är dryga 3 veckor kvar innan det är dax.
  • betula

Vi skall snart åka iväg och ta blodprov för KUB. Jag som är livrädd för sprutor, nålar och läkare börjar bli riktigt nervös. Jag vet, skitfånigt, men jag styr verkligen inte över det! Men men vad gör man inte för den lille säg??

• betula

Hela min familj vet om det + svärföräldrarna. Tror sambon kommer berätta för sina syrror i helgen då han träffar dem.

Mår illa och känner mig så matt. Superfint väder här idag, så jag tänkte ta en härlig tur m nån av hundarna, men efter att ha morgonkissat dem och känt som om jag skulle svimma när jag tog av mig skorna har ja inte vågat ut igen :(

Drömde att jag köpte en vagn för 8000:- och sambon tyckte det var liiiite tidigt, men jag ville ha den sa jag och var så nöjd så :D Det var som en byggsats som jag försökte bygga ihop.

• betula

Suck

Nu har jag rejält missfärgade flytningar, så oron känns ganska så stor just nu :( Mår skit!

• betula
    nasj skrev 2011-01-26 22:42:21 följande:
    Vet du jag fick också det för ett par dagar sen höll i sig i 3 dagar sen försvann det.Jag pratade med barnmorskan och hon sa att man kan få det och mår man fortfarande illa,ja eller överhuvudtaget känner gravsymtom så är det nog ingen fara,jag vågade dock inte tro på henne,men så satt jag och kikade i min gravbok jag fick när jag väntade min son för ett år sen och där i på v 8 står det att det är vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar,det kändes faktiskt lite tryggare för nu ett par dagar senare känner jag mig fortfarande gravid,jag har inte haft mer färgade flytningar,jag mår fortfarande grymt illa.Jag tror om mina beräkningar stämmer att jag är 10+1 imorgon,ska på inskrivning då,valde att ta den senare eftersom jag precis haft mf,så jag kan ju höra med dem vad de säger,ska även försöka tvinga till mig ett vul,får se hur det gårGlad Men som sagt känner du fortfarande gravsymtom,tror jag inte (hoppas inte)att det är någon fara,dock visar det sig när man googlar på det att det är 50/50 många har haft det utan att det visade sig vara något och de fick friska barn men vissa har fått det och fått mf nån/några veckor senare,det skulle egentligen vara det värsta,ska det ske kan det väl lika gärna ske på en gång så man slipper gå och tro att allt är ok,men tyvärr funkar det ju inte så..
    Tack för lite pepp. Jag vet ju att det inte behöver betyda nåt, men allt känns bara så j-vla hopplöst just nu. Egentligen borde jag kännamig lugnare, då det faktiskt har minskat lite nu, men nä lugnet har inte infunnit sig ännu. Dessutom kom jag på att jag skulle haft mens nu i dagarna om det inte vore för krypet, så kanske ökar risken/chansen för missfärgade flytningar då?

Känner nog lite extra panik då sambon åker bort på fredag och är borta dryga veckan. :( INGET får ju hända då liksom! :(

Skönt att du fortfarande känner dig gravid iaf. Uppdatera hur det går för dig imorn!
  • betula
    Ellebellebi2010 skrev 2011-01-27 08:28:37 följande:
    Betula: Jag har fortfarande bruna fkytningar o min bebbe var precis så stor som den skulle o hjärtat slog Och jag har haft det hela tiden och jag är i vecka 9.. Doktorn kunde inte hitta något fel heller.
    Vad skönt för er att veta att allt är som det skall.
    Hade jag haft bruna flytninga hela tiden hade jag nog vant mig vid det här laget och känt mig lugnare, men jag har ju inte haft det. :( Det har fortfarande inte avtagit, men jag blöder iaf inte *försöker se det positivt*
  • betula
    rubin skrev 2011-01-27 10:38:55 följande:
    När jag skall tillbaka till bm i v10 skall jag få höra hjärtljudet och då får man ju reda på om det lever eller inte trots att man inte ser det. Detta är väl ändå något som alla kan bli erbjudna, vet inte vad för utrustning de använder men tror inte att det är något slags UL.

Idag har jag fått bruna flytningar, vet att det är vanligt men jag vill ändå inte ha det.
    Vilken vecka är du i nu? Har oxå bruna flytningar och även om det är vanligt och ofarligt kan jag inte låta bli att oroa mig ju :(

Lyssna på hjärtat hade jag verkligen velat göra nu för att lugna mig, men mig veterligen blir inget sånt gjort på nästa besök utan det blir först vid UL i v 12 (16/2) som jag får en bekräftelse på att allt är som det skall :/
  • betula

Det här med vagn alltså... Vi har varit inne på en kronan, men såg en på stan här om dagen och tyckte den såg låg ut på nåt vis. Har kikat en del på Emmaljunga Edge duo och brio happy nu... Blir väl att man får åka och känna och ha sig lite längre fram

• betula
    Renni skrev 2011-01-27 19:21:20 följande:
    Det där med vagn alltså.... Vilken djungel...

Vår dotter kommer vara 22 månader när lillebror/lillasyster kommer. Jag funderar på om vi ska köpa en syskonvagn, för hon kommer ju absolut inte orka gå en promenad när hon inte ens är 2 år... vet inte om ståbräda skulle funka heller? Någon som vet en bra syskonvagn?
    Nu har vi en emmaljunga citycross.... Vi har varit nöjda med den.. Stadig & enkel.
    Vad kompletterade ni citycrossen m det första halvåret?
Svar på tråden BF september 2011