Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

Ellebellebi, man kan ju be dem skriva pojke/flicka på en lapp och säga att man vill öppna under "högtidliga former", har för mig att Alex Schulman gjorde så. Iaf enl hans blogg...

• skomakarfrun
    Cornellia skrev 2011-04-03 12:35:09 följande:
    Här i Gävle så berättar dom bara om båda föräldrarna vill veta.
    ska ni ta reda på det?
    vi ska dit på onsdag och båda hoppas sååå att det syns vad det är för något.
    Både jag och sambon är för nyfikna för att kunna vänta, tror det blir mer verkligt för min sambo om han kan relatera till "saken" i min mage som en hon eller han.. =P
    Själv tror jag att det blir en liten son.. återstår att se om jag har rätt
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun

Om jag lägger handen på magen eller bara försöker koncentrera mig stark på hur det känns i magen känner jag en stark puls. Alltså min egen, kan detta vara ett tecken på att jag har moderkakan i framkant eller är det så för alla? Svårt att känna ev fosterrörelser när man hela tiden störst av bultandet...

RUL imorgon... Vill att tiden ska gå fort, fort, fort... Är sååååå nyfiken

• skomakarfrun
    Sofiafia82 skrev 2011-04-05 16:29:57 följande:
    Tänkte på en annan sak... har ni gravidförsäkring? Jag har inte det och tycker det verkar onödigt.
    jag tycker inte det verkar onödigt, vi kommer skaffa en från trygghansa, en sån som övergår till barnförsäkring sen, täcker in missblidningar, allergier osv. + att man får ersättning om det skulle bli så att man är tvungen att vara kvar på bb en massa dagar..

har hört att trygghansa är bäst så den tänker jag ta, börjar gälla v 26 tror jag kostar drygt 1000 kr
    men med tanke på vilka summor man får ut vid ev kompikationer så känns det faktiskt som att det inte finns något alternativ.
    Det kan dessutom vara svårt att få heltäckande försäkring på ett barn som inte bedöms helt friskt vid födseln.. varför riskera det...
  • skomakarfrun
    Sofiafia82 skrev 2011-04-05 18:10:56 följande:
    Men vad täcker en gravidförsäkring som inte en vanlig hemförsäkring täcker? Är det inte gratis vård om barnet tex föds för tidigt oavsett grav.försäkring eller inte? Sen när det är fött kan man väl skriva in barnet i hemförsäkringen bara?
    min bror fick ut 30 000 på en arm som läkt fel efter ett armbrott, tveksamt om han hade fått det av hemförsäkringen...
    kolla upp vad din hemförsäkring täcker och jämför med en annan försäkring så ser du säkert. Barn brukar ju väldigt sällan fylla 18 år utan en skråma på kroppen..
    Jag kommer har separat försäkring på mitt barn och även kolla över hur jag och sambon är försäkrade så vi har försäkringar som täcker ev sjukhusvistelse osv osv
  • skomakarfrun

Om tre timmar är det dags för RUL så förväntansfull och lite nervös. Jag tror att allt kommer se bra ur, men i bakhuvudet har man ju ändå att det kan vara ngt fel.

Alldeles nyss blev livmodern stenhård av en sammandragning, väckte sambon så han fick känna. Är ju lite overkligt/obehagligt...

Skriver när vi kommer hem och berättar hur det gick, vad det är osv

• skomakarfrun

jag gissade på en kille och det var det

Allt såg bra ut och den var så livlig så, jag har moderkakan i framkant så får vackert vänta på att känna prinsen i några veckor till. Blev flyttad från den 12/9 till den 16/9, så även där hade jag gissat rätt. Enligt BM blev barnet till runt den 22 (och det visste jag ju redan) det var jag som räknat fel bara.

• skomakarfrun
    83Lovika skrev 2011-04-06 11:56:28 följande:
    Vad härligt med lyckat RUL Lagottolisa och grattis till pojken!
    Längtar till 18/4 när det är våran tur.
    ja det var en lättnad att se den lille och så fantastiskt, overkligt och han var så söt.
    Sambon fick hålla tillbaka tårarna sa han, magiskt.

Jag var inte så orolig innan, visst att jag hade i bakhuvudet att något kunde vara fel, men mest var jag förväntansfull.
    Man såg allt så tydligt på skärmen, och så fort jag såg att det var en liten som rörde på sig så visste jag att allt var bra också. Han var perfekt helt enkelt!
    längtar efter prinsen
  • skomakarfrun
    Jo El skrev 2011-04-06 15:50:56 följande:
    Stort grattis!! :) Vår lilla blev sannorlikt till den 19/12, vilken vecka är du i nu? 17+0 ca? Stämmer den där kinesiska kalendern på dej?
    tack, jag är i 17+0 enligt hur jag räknade innan, men eftersom jag blev flyttad 3 dagar framåt så är jag väl i 16+4 (eller??)
    Tycker om att byta vecka på en onsdag så jag funderar på att skita i att ändra något datum alls. Barnet kommer ju ut när det är redo vilket fall som helst...

Vad är den kinesiska kalendern? Är det något där man kan räkna ut könet? För en sån gjorde jag, med mitt födelseår samt tidpunkt för ägglossning tror jag det var och då fick jag att det skulle bli en pojke...
    längtar efter prinsen
Svar på tråden BF september 2011