Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

inte heller jag orkar läsa igenom alla påskinlägg. Jag har varit i fjällen och åkt skidor och njutit . Underbart var det.
    Vägde mig där och har gått upp 2-3 kg sen invägningen. Panik! Det är så jobbigt att gå upp i vikt även om man är beredd på det.
    Något roligare är iaf att jag kände sparkar för första gången i lördags (v 19+1) har livmodern i framkant så hade inte räknat med att känna något på några veckor så det var en glad överraskning.
    Först kände jag en "volt" och sen två sparkar, både i och utanpå magen.
    Nu vill jag bara att sambon och pappan ska få känna sin lilla son också.

På fredag har jag gått halva tiden, bästa halvan kvar =) Magen har också börjat synas rejält mycket.

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Vi har tagit reda på könet på rul, både jag och sambon såg att det var en pojke redan innan BM sa det så jag är nästan 100% säker.

Det som är lustigt är att många reagerar på att man tagit reda på könet, att man förstört överraskningen...men jag tror att det var bra för oss.
    Jag har alltid sett mina barn som flickor när jag fantiserat och även mest kollat på tjejkläder. Nu kan jag fantisera om en son och ser hela tiden superfina pojkkläder i affären.

• skomakarfrun

Jag och sambon ska gå på föräldragrupp iaf, vet inte om det blir nu i vår eller i augusti. Jag ser det som ett bra tillfälle att träffa andra föräldrar samt få svar på frågor.

• skomakarfrun

Jag gillar min bebis starkt just nu. Har varit lite orolig i två dagar, hade väldiga sammandragningar i torsdags och igår kände jag inte av bebis så mycket. Fick en känsla att något var fel men idag på morgonen har det varit ett rejält liv i magen, tom så att sambon kände riktiga sparkar.

Nu har jag vant mig att känna barnet varje dag så skulle jag inte göra det någon dag skulle jag bli orolig...

• skomakarfrun

Till våren är nog barnet så stadigt att man kan ha det i en bärstol på ryggen, alltså om det är vaket. En sån ska jag införskaffa, samt en chariotvagn så jag blir lite terränggående iaf. Jag tänkte skaffa en babybjörn till spädistiden, hoppas att killen vill sitta i den så att man kommer ut i skogen till hösten.

• skomakarfrun

Vi fick papper om föräldragrupp nyligen, den börjar om två veckor. Är glad att vi kom med innan semestrarna, för sen sätter de inte fart igen förrän i slutet av augusti här. Då kan man ju redan ha barnet och då är det ju ingen vits.

• skomakarfrun

oj nu är det fart i magen, man ser väldigt tydligt att det är någon där inne som bökar runt. Hela magen rör på sig.
    Hårt måste lilla killen sparka, för det känns rejält mycket som tur var inte på något ömt ställe utan bara rakt ut ur magen.
    Hjärta

längtar efter prinsen
  • skomakarfrun

Jag hade bestämt mig för att inte gå upp så mkt första 20 veckorna och gick upp 3 kg, det är jag nöjd med. Nu bryr jag mig inte lika mycket längre. Har fått för mig att de kilon jag lägger på mig de kommande veckorna inte kommer bli så jobbiga att få bort...

Svar på tråden BF september 2011